søndag 17. april 2016

Et aldri så lite kupp! Fra gammelt til nytt!

Noe av det gøyeste jeg vet er å finne kupp på bruktmarked og forandre dem så de passer inn her hjemme. Etterhvert begynner en å se potensialet i det meste en kommer over, og da blir utfordringen å begrense seg😊. 



På vei hjem fra nattevakt kom jeg over en fin gammel benk i sort smijern med hvit brokadepute. Det mest utrolige var jo prisen; 150.-!
Jeg tok den, og da jeg ikke klarte sove etter nattevakten begynte jeg likegodt å restaurere den.


Først fjernet jeg puten. Deretter vasket jeg benken, tørket den og gikk over med det fineste sandpapiret. Deretter tok jeg sølvkrom sprayen fra Biltema og sprayet to lag. Denne har primer i seg, så da la jeg ikke primer først. Etterpå tok jeg sorte møbelnagler og festet dem på en gammel skumgummiplate og sprayet dem også. Monteringen av naglene gikk fort og greit med gummihammer, og så var det bare å mobtere puten på igjen og bære den på plass. 


Kjempefornøyd, og jeg synes den ser helt annerledes ut😊
 Hva synes du?

Ingen kommentarer: