mandag 16. november 2015

Prosjekt makeover - peis i stua!

Endelig kom jeg i gang med å male brannmuren til peisen i stua! Helt siden vi flyttet inn har denne vært hvit, og jeg har jo vært veldig fornøyd med den inntil nylig. Nå er jeg imidlertid veldig-lei-av-hvitt....så nå kommer det som er hvitt til forsvinne i sakte ro og orden.
 
Før

 
Først ut var altså brannmuren, og etter mye frem og tilbake ( for det var ikke lett å lande på farge eller malingstype) endte jeg opp med fargen "Kalkgrå", og å male med "Sense" interiørmaling.
 
Underveis, ett strøk tatt og ett til planlagt
 
Det er bare ikke til å komme unna hvor utrolig effektivt og praktisk det er å kunne male i stua med ungene rundt seg og ingen løsemidler eller lukter som generer. Fort går det også, jeg tok to strøk på en kveld og begynte kl 16.
 
Ferdig!!!
 
 
Fort igang og fort ferdig, - me like! Og da hadde jeg rukket å sparkle også. Dèt er gøy det,  å se gamle merker fra sparkesykler, leker og ikke minst trøbiler bare bli borte i en fei. ELSKER alt som har med maling og slike ting å gjøre!
 
Og fint ble det også, eller hva synes du? Neste ut er gangen; deretter trappesatsen og så loftstua. Fargen til gangen er allerede klar....du får vente og se;)
 
Ha en fin kveld!


1 kommentar:

Karianne sa...

Åh, du har en slik peis jeg drømmer om i det gamle Nordlandshuset mitt! Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min, ønsker deg en fortsatt fin adventstid :)