tirsdag 7. juli 2015

Snart ferie...

Endelig inne i siste uke før ferie.  Tre vakter igjen, og så er det fire uker fri. Vi skal "bare" være hjemme  i sommer. Tenk det...Vi er ikke blant de norske barnefamiliene som i snitt bruker over 27 000.- på sommerferien. Gjør det vår ferie mindre verdt? Det tror ikke jeg. Denne sommeren ser jeg frem til å legge bort mobil og nett, klokke og forpliktelser.  Sove når vi vil, gå turer, leke på stranda og være i båten. Masse i båten!! Leke med ungene, dra i Dyreparken og Badeland.  Krype opp i sofaen ute med guttene mine og lese "Gangsterbestemor" og "Rampete Robin". 



Lage hjemmelaget is og bake. Steke pinnebrød over grillen kl 21 om kvelden fordi vi fikk lyst. Sove i  telt på verandaen og på en holme, og våkne til bølgebrus og dugg på svaberg. Se guttene fiske sin første fisk, og jakte etter krabber og sjøstjerner. 



Denne ferien skal jeg nyte med familien min, kose meg med vennene våre, ha en god kopp kaffe med foreldrene til våre barns venner, og overse rot og stein og sand i gangen nok til å lage et aldri så lite sandslott. 



Og vet du hva? Jeg tror guttene våre vil få en fin sommerferie likevel, full av minner om en mamma og pappa som har tid og er med på alt de gjør. Og det selv om ferien ikke koster skjorta:).

God sommer!


1 kommentar:

mirjamsdrøm sa...

Herlig 😃 Tid er noe av det viktigste vi kan gi våre barn! Nyt sommerdagene😊 klem