onsdag 22. juli 2015

Basseng i hagen, og 31 grader i vannet!

I fjor kjøpte vi Intex basseng til hagen og det var deilig. Varmt og godt, og deilige sommerdager med masse sol hjalp å holde bassenget innenfor badetemperatur.  Det var da. I år holdt bassenget "herlige" 16 grader, og ettersom jeg heller foretrekker lyseblå neglelakk enn lyseblå ben/kropp ble det en tur ut og handle varmepumpe til bassenget.  I samme slengen tok vi med bobleplast også da det virker varmeisolerende. 


Vårt basseng er 5600(..) liter, og passer veldig godt for oss fem da det er stort nok til at alle kan være i  på en gang. Pumpen brukte et døgn på å gå fra 16 til 31 grader, og var så lett å montere at "selv jeg klarte det" ( slik ble det lagt frem av min kjære her forleden). Mon tro hvordan jeg skal tolke det...;).


Nå er det ikke lenger mas om stranda, ungene og vennene deres bader flere ganger til dagen. Så store basseng må imidlertid vedlikeholdes, men det er enkelt. Hver tredje dag helles det oppi klortabletter, og da støvsuger vi bassenget med vannstøvsuger også. Filter til filterpumpen byttes en gang i  uka. Lite jobb, mye glede og nytelse. Imorgen får vi besøk fra Stavanger,  og da regner jeg med hyppig bading og mange glade unger! 
God sommer!

Ingen kommentarer: