mandag 4. mai 2015

En velluktende rosa belønning...

Dere har sikkert vært der en eller annen gang dere også. Sendt på butikker på vegne av deres bedre halvdel for å finne ting og tang en ikke visste eksisterte. Jeg er "litt" over gjennomsnittet skeptisk der når jeg får beskjed om å bevege meg inn i ingenmannsland, for det har jeg nemlig gjort før. Til STOR fornøyelse for samtlige MENN på Monter i Stavanger. Og når jeg tenkte at det var et glemt kapittel, ble det hele løftet frem igjen i bryllupet vårt. Og mange...mange...mange...ganger etterpå. Du kan trygt si at jeg gjorde en bommert der ja..men feilen lå hos min kjære mann som bommet grundig...på alle mål. Sååå gøy....NOT.
 
 
Så ja..jeg var litt skeptisk når jeg nå skulle ut og finne utstyr jeg aldri har hørt om en gang. Jippi! Etter en travel dagvakt, varm og en liten anelse sulten bar det inn i butikken. Som forøvrig typisk nok var full av nettopp....menn. Ikke en anelse østrogen var å oppdrive engang...så vidt jeg kunne se. Og der var jeg da. I rosa. Herlig. Og ikke kan jeg skylde på å være blond lengre heller, så her fikk det briste eller bære.
 
 
Det var bare å "manne" seg opp, og gå med faste skritt ( og mobilen klar og meldingen fremme) inn i butikken. Et fast tak om handlekurven, og et lite øyeblikk der fikk jeg veldig forståelse for hvordan mannen min kjenner det når jeg toger inn på Triump på Arena. Eller en klesbutikk, eller får spm "hva mener du"? Rene minefeltet.
 
Men, men. Jeg sier ikke nei til en utfordring, og etter å ha lett litt (les mye...) her og der fant jeg det jeg skulle ha. Tror jeg. Han har ikke sjekket posen ennå, så jeg lever foreløpig i troen på at alt er i skjønneste orden. Tro kan løfte fjell, la oss håpe det kan løfte en malekost også.
 
 
Og belønningen? Jeg kom over en nydelig bukett med vakre lyserosa peoner på vei hjem. De står og lyser opp bordet på kjøkkenet. Den nydelige Kahler vasen i blågrått fikk jeg i bursdagsgave fra mine skjønne kolleger i Akuttmottaket. Så glad i den!
Så alt i alt...kan jeg vel si som mellomsten da han fikk veneflon for første gang. "Dette var jo ikke så ille! Men jeg trenger ikke gjøre det igjen vel...";)
 
GOD MANDAG!
 


1 kommentar:

mirjamsdrøm sa...

Nydelige blomster :)
Kjenner jeg er litt spent på hva du faktisk har kjøpt ;)
Ha en flott helg!
Klem klem