mandag 2. februar 2015

Michael Kors Hamilton Specchio N/S in Heather Grey


Endelig er den her! Denne vesken har jeg drømt om helt siden jeg så den på et bilde fra Michael Kors for leeenge siden. Jeg hadde gitt helt opp å få tak i den da jeg ikke har lykkes med å finne noen varianter av denne i Norge. Derfor måtte jeg begynne å lete i utlandet, og da var jeg jammen glad at jeg kan skille mellom ekte og uekte vesker. Det er utrolig lett å bli grundig lurt.


Specchioserien er utrolig lekker synes jeg, og finnes i de fleste varianter av MK vesker. Både Selma, Sutton, Harper, Hamilton + + finnes i denne varianten. Noen i sølv, og noen i gull. I nøytrale farger, og i sterke farger. Jeg for min del liker begge deler, men akkurat i Specchioserien er sølv finest synes jeg. Valget falt derfor på Hamilton N/S Specchio in Heather Grey with Silver Hardware. Jeg synes den er utrolig lekker, og er superglad for at jeg fikk tak i den! 


Denne varianten av Hamilton vesken er som de andre N/S ( North / South = Large) versjonene; med bærehåndtak og skulderreim. Specchiovarianten kommer også kun i Saffiano skinn. E/W versjonen ( East/West = Medium) kommer med samme. Eneste Hamilton som har justerbar skulderreim er European Version of the E/W Hamilton, og den kommer ikke i Specchio serien. Saffiano er ekte skinn som er bortimot ripesikkert og flekkesikkert, og som du ikke må behandle ( selv om det holder seg bedre dersom du gjør det). På undersiden har du fire runde sølvnagler som vesken hviler på når du setter den ned. Jeg bruker mine vesker overalt, og sverger til Saffiano. Like fine år etter år!


Og joda, du vil alltid finne de som rister på hodet over å bruke penger på vesker, og som kanskje rister enda mer på hodet av MK veskene. De om det! Jeg har enda ikke funnet en Kate Spade, Louis Vuitton, Coach, Balenciaga, Marc Jacobs, Fendi eller Bottega Veneta som jeg liker bedre. Mye fint i Chanel, og ikke minst Hèrmes. Hvem har ikke lyst på en Kelly? Men dèt...er ren utopi. Hundretusenvis av kroner på èn veskè? Ikke om jeg ble lottomillionær (milliardær) engang. Det er bare for vilt. Men MK derimot, har både kvalitet, bruksmuligheter og pris som er innenfor synes jeg. I en viss grad, og alt med måte.



 Og det handler selvfølgelig om å ta vare på det en har! Jeg tørker av dem, fyller dem med originalpapiret, tar av låsen og setter dem i dustbag`en mellom hvert bruk. Snorene øverst i dustbagen bruker jeg til å binde fast håndtakene så de holder seg oppe, og ikke faller ned på sidene og lager merker i vesken.

Mye styr tenker du? Hver sin smak sier jeg, og tenker at mine vesker har jeg i årevis og ser på dem som en investering.
Hvor lenge har du din?

Ha en fin dag;)


My gorgeous new Hamilton Specchio in Heather grey with silver hardware. So exited to finally have it arrive! Been searching for this bag for ages, and I can`t believe my luck! I am so over the moon for this bag, and it is so the jewel of my MK collection!
It`s so much fun to have a bag that is not only functional, of high quality, but also rare. Love, love, love it!

2 kommentarer:

Tanya sa...

Å guuuud for en veske!! Fantastisk vakker!! Så heldig du er. Hvor fikk du tak i den?

Anonym sa...

Å! Denne var rålekker!! Skulle gjerne hatt denne ja!