fredag 26. desember 2014

Vårt julehjem 2014

God jul alle sammen!
Håper dere har hatt en nydelig jul, og kost dere masse. Her hos oss har julen vært fin, og i skrivende stund leker ungene ute, og jeg har endelig tid til å oppdatere bloggen. Tenkte å vise litt julebilder fra huset vårt! I år har jeg tatt frem noe rødt igjen, etter at jeg ikke synes det var helt jul i fjor uten noe som helst rødt i huset.
Koselig med det røde synes jeg. Ikke for mye, men litt som i juletreteppet og putene. Champagnebollen er i bruk hele året, og med en rød Azalea oppi ble det jul med en gang;).
Noe av det som er mest artig når det kommer til  å pynte til jul, er å bruke det jeg har fra før. Jeg er glad i stearinlys, og disse lysestakene står fremme hele året. Et nytt lys og litt pynt, og vips så er det klart for jul der også. Blomster hører med til jul, men tenkte jeg skulle bytte ut julestjernene med andre blomster i år. Hvite og røde roser og røde Azalea pynter opp og nydelige til jul! I år fikk jeg også prøvd ut juleduken fra Lene Bjerre som jeg fant på salg i romjulen i fjor. Den er samme som duken under juletreet. Glad jeg fant den duken, for den selges ikke i år. Eller dvs; Fargerike har juletreduken,  men ikke bordduken.  

Denne lykten fra Riviera Maison som er todelt er fin å variere etter anledning. Inne i begge lyktene har jeg kunstig snø. Den største lykten har fått et Lene Bjerre juletre som jeg fant på Fargerike i Grimstad. Inni den minste er et nydelig lys jeg faktisk kjøpte til jul i fjor, men som jeg har spart til i år. Rett og slett fordi det er så nydelig. Selve lykten står på et stort fat, og er i bruk hele året:).


Kan tro jeg ble glad da det begynte å snø på selveste juleaften! Så ble det hvit jul likevel, og litt ekstra julestemning. Da var det frem med skinnfell og lykter på trappa, og en kaffekopp alene ute i vinterkvelden mens snøen lavet ned. Julestemning på sitt beste, og gav deilig ro i sjelen.


Tradisjon tro ble juletreet pyntet tidlig, og i år er pyntet i sølv, hvitt og litt røde julekuler. Det å finne fine julekuler i rødt var ikke lett, men jeg fant til slutt julekuler på KiD av alle steder. De er i glass og ser litt gamle ut. Veldig fine, og nydelig julerøde med hamret metall rundt festene! Den andre julepynten er julekuler fra Riviera Maison og Lene Bjerre, og topp stjernen fikk jeg fra Perfect Home for flere år siden. Jeg pleier å kjøpe julepynt på salg, og har funnet mine hos Z hos Laila ( Riviera Maison), og Fargerike Grimstad / Hødnebø ( Lene Bjerre). Det er utrolig gøy å handle julepynt på salg, det blir fine skatter å glede seg til å pynte med året etter.


Peisen fikk julegirlander med lys på i år også. To Serafina hjorter og to grantrær står på peis hylla,  men de står der bortimot hele året. Hjortene fant jeg på salg i fjor hos Drømmehuset i Bergen, mens trærne er fra Fargerike. Faktisk har salget begynt der allerede, og jeg har plukket opp to store Serafina kongler på stativ til peisen, og en hvit blondeduk med sølvtråder. Duken er hele 3.20 m, og endelig lengre enn spisebordet;)! Var kun èn igjen, så snakk om flaks! Da fikk jeg noe igjen for å være oppe kl. 06.00 på første juledag!

Ønsker dere alle en fredfull og koselig romjul, og et godt nytt år!

Masse klemmer fra meg!
Og ps...jeg er på Facebook også, og der legger jeg inn fortløpende bilder. Håper å se deg!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig du har det! Lekkert pyntet!

Anonym sa...

Love the way you decorate your home! Very stylish, yet cozy. Merry Christmas to you too:)

Jatte sa...

Så koselig du har det :)

Ha en fin romjulstid videre,
Juleklem fra meg!

PS: Sjekk ut den fine puten og lysestakene du kan vinne hos meg!:)

Marlene sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.