torsdag 4. desember 2014

Prosjekt Loftstue del 3: Ektorp i Svanby Grå


Som noen av dere kanskje husker så gjorde jeg et kupp på Finn.no sist uke, og fikk tak i en Ektorp stol i Svanby grå til en spotpris. Da var jo planen lagt for resten av møblene. Vi har Ektorp stoler i stuen også, og er veldig fornøyde med denne serien: Så et eller annet i samme gråfarge var planen. Jeg hadde gått av nattevakt den morgenen, og skulle på en ny vakt, men dette hadde jeg gledet meg til i mange år! Så da var det bare å ta turen til IKEA og finne møbler;)!
 

Møbelshopping på IKEA med tre små er kanskje ikke det smarteste å gjøre med lite søvn i kroppen, men når jeg først har bestemt meg for noe skulle det gjerne vært gjort i går;). Takket være en utrolig koselig ekspeditør i matavdelingen som serverte pølser og brus på løpende bånd ble det en levelig opplevelse for både små og store;). Meeen...over til det spennende her...møblene våre!
 
Bildet over benken skal byttet ut med flatskjerm.
 
Vi endte opp med Ektorp sofa med sjeselong i Svanby grå, og jammen ble det ikke en Bromma fotskammel i samme stoff også. Noen pledd, og litt annen pynt ble det også (kan jo likegodt ta det med samtidig, ikke sant?).
 
Maleri av NY og Brooklyn Bridge. Grå/bruntoner.
 
Bordet er lånt fra eldstemann, og er pallebordet jeg laget til han for et par år siden. De trefargede hyllene til kassene hadde vi fra før, og selv om jeg aller helst skulle ha byttet dem ut i hvite, så er de greie å bruke likevel. Det er jo kjekt å bruke det en har også, og ikke bare kjøpe nytt? Kan jo bytte ut kurvene etterhvert, selv om jeg synes de er greie som de er. Akkurat nå er de fulle av spill og leker, og det er jo tanken at det skal være et rom for gutta, og ikke en pyntestue.
 
 
Bildene vi valgte til loftstua er hentet fra NY, og er i sort/grå/bruntoner. Da får vi hentet opp fargene i tekstilene i rommet, og det gir varme. Imorgen kommer Canal Digital og monterer opp kanalboks i loftstua, og den nye tvèn vi har kjøpt kommer i overimorgen. Da er det klart for å nyte førjulstida i loftstua også;). Litt julepynt er på plass, men juletreet; det skal vi i skogen til tante og onkel å hente litt nærmere jul. Åååå som jeg gleder meg, og så er det deilig å endelig krysse ut dette prosjektet! Nå mangler jeg bare å male en fondvegg i loftstua, men må nok ha meg en prat med Fargerike Grimstad for å finne rett farge;).
 
Ha en fin dag alle sammen!!

Ingen kommentarer: