torsdag 18. desember 2014

Årets interiørtabbe! Bokstaver i hjemmet!

Sitter her i stua med dagens første kaffekopp, barnetv på lavt og lyset fra juletreet som kaster et varmt lys i stua. Huset er julepyntet, og vi nærmer oss jul. Idyll så det holder.

Helt til jeg slår opp FaceBook og avisene, og blir møtt av oppslag som " Du aner ikke hvor mye vi har ledd av dette", hvor Halvor Bakke gir utrykk for hvor uendelig feil det er å ha bokstaver og veggord i hjemmet. På noe som helst. Bort med det, helst for fem år siden, og det hans største hjertesak.

Relax...du har bare bommet på interiøret i hele huset. Går så fint atte.....
Bort med skriften på veggen, snakk om å ha skivebom i husets tre etasjer.

Jeg løfter blikket og lar det sveipe over stue og kjøkken. Hm...har jo litt veggord ja. Dykker ned i kaffen som nå er blitt lunken, og leser neste sak; klippet fra Oddgeir Hepsøs blogg (http://www.nrk.no/ytring/skriften-pa-veggen-1.12104617). Her står det enda mer om hvor forferdelig denne trenden er ( som ifølge Halvor Bakke forøvrig ikke er en trend, men waste fra en forferdelig epoke som het Shabby chic). Og stakkars de mennene som bor sammen med en kvinne som drar bokstaver inn i hjemmet ( for det er nemlig bare kvinner som liker dette, i følge eksperter).


Nå er kaffen blitt helt kald, og jeg må bare innse at jeg har bommet helt på interiørsiden. Jeg som var så fornøyd med hjemmet vårt! Må nok gjøre en full renovering jeg nå, siden hjertesaken til Halvor Bakke er spredt over husets tre etasjer. Huff og huff...og så nå rett før jul!

Nei, da er det bare å sende ut en advarsel til alle som skal hit i julen:
"skylapper ligger rett innenfor inngangsdøren".
Så slipper man å bli ønsket "velkommen hjem".

Og dersom det skulle bli litt for overveldende, og ettersom synsfeltet er begrenset av skylappene skal jeg sette opp et skilt med "denne vei ut".

Puha...så var julefreden sikret likevel.
Da var det bare å tusle ut på kjøkkenet og finne ny kaffe, synke ned i stolen og lese "Vakre Hjem".
For her står ikke skriften på veggen;)
God torsdag!

4 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Hi hi! Godt vi er trygge nok til å velge selv hva vi vil ha hjemme! Dere har et varmt og koselig hjem! Fin dag til deg ;) klem klem

Anonym sa...

Ha ha ha. ..fantastisk bra skrevet! Kos deg med veggordene du, og la Halvor Bakke og alle andre eksperter si hva de vil;). God jul da!

Anonym sa...

Hei, vil bare si at jeg er ofte inne og kikker på bloggen din, fordi jeg syns du har et flott hus og fine verdier :) hadde kjekt å se hvordan du har pyntet til jul i år :) god jul ��

Janne sa...

Er innom for å ønske deg og dine en riktig god jul
og et vidunderlig godt nytt år!!
Juleklem fra Janne