lørdag 8. november 2014

Bord - dekk deg! Ikke for tidlig med julepynt;)

Da er det klart for vår årlige vennefest! Huset lukter godt av glasert kalkun, sweet potatoes, waldorfsalat, stuffing og fløte/viltsaus. Dessert er hjemmelaget pannacotta med kirsebærsaus.
 
 
 
Gleder meg! Vi har hatt denne tradisjonen i tolv år nå, og da samles venner fra rundt om i landet hjemme hos oss for en helg med mye gøy og god mat. Helt klart et høydepunkt!
 
 
 
Bordpynten varierer litt fra år til år, men i år har jeg valgt sarte rosatoner, grått, natur og sølv.
Lyktene ( de store) er fra Riviera Maison, mend alle de små er fra Lene Bjerre. De fant jeg på Fargerike Grimstad, sammen med de fine serviettene fra Lene Bjerre i hvitt, grått og sort.
 
 
 
Og du - du trenger ikke vente til jul med å finne frem julepynten. Jeg har mye liggende fremme nesten hele året. Konglene og all pynten i naturfarger er faktisk julepynt, men like vakkert hele året synes jeg. Det kommer jo helt ann på hvordan du bruker det, og kombinserer det med andre ting. Jeg er veldig glad i sølv og grått, og kombinert med naturfarger så blir det veldig fint synes jeg. Og du....Fargerike Grimstad setter frem julepynten sin til uka. Da skal jeg ned. Kanskje vi møtes? Lurt å være tidlig ute, det beste går først! Jeg har allerede mine favoritter klare, og kan nesten ikke vente med å få dem på plass på juletreet!
 
Stettfat fra Lene Bjerre; fra Fargerike Grimstad.
 
Ønsker dere en flott helg videre, her er det straks middag;)
 
GOD HELG!!

2 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Å det var skikkelig superlekkert, og den menyen hørtes deilig ut. Kos deg masse i gode venners lag.

Klem fra Kari

Notre de Maison sa...

Tusen takk Kari! Så koselig! Vi har det veldig gøy både små og store. Og mette som bare det! Hadde nok laget liiiitt for mye ja. ... (igjen). God kveld til deg!