fredag 5. september 2014

Da er det vel på tide å finne frem stettfat og telys?

September er godt i gang, og selv om sensommeren har et blaff her på Sørlandet med temperaturer over 20 tallet, så er det desssverre bare midlertidig. Egentlig er jeg litt glad i høsten så lenge vi får klare, fine dager med sol og blå himmel. Da er fargespillet utrolig vakkert.
I dag kom stettfatet fra Lene Bjerre frem i stuen igjen etter en liten pause i sommer. Dette er et stort og tungt fat i jern, og jeg liker det fordi det er brukbart til flere ting enn bare dekor. Det egner seg veldig bra som både kakefat, til ost og kjeks, fruktfat og dessertfat. Jeg liker at ting kan brukes på mange måter, og synes det ble fint med farger i grått, sølv og natur. Sammen med litt sart rosa og gull er det klart for skumring og mørke høstkvelder.
Hmm...spørs om jeg ikke må tenne noen av telysene ikveld likevel...
Nei, nå er det på tide å finne frem kaffekoppen og krabbe opp i sofaen. En koselig filmkveld med gutta mine er planlagt, og jeg gleder meg!
God helg!

6 kommentarer:

ingridsboble sa...

absolutt på tide å finne fram litt høst i interiøret igjen ja! Her har et par telys og en fargerik lyng fått pynte opp i stua i dag :) God helg!
Klem fra Ingrid

mirjamsdrøm sa...

Masse tent lys, og kos under pleddet er perfekt nå! Ses vi på loppemarked imorra? Ha en herlig kveld! Klem klem

Notre de Maison sa...

Hei Ingrid! Lyng er jo bare så flott om høsten. Tenkte jeg måtte få til noe på trappa snart? Her er også lysene tent, og har faktisk krøpet under pleddet;). Ha en fin kveld!

Notre de Maison sa...

Så koselig! Klart det blir lopper! Gleder meg! Ringer deg, så jeg finner deg i mengden. Blir nok storinnrykk som vanlig:)! Kos dere videre, stor klem!

Mira sa...

Hei, så koselig stettefat med mye fin høstpynt
Har vert på loppis i dag eg, etter ein halvtime var eg lei, fikk med meg heim et grønt pressglassfat med stett, og ein liten hekleduk.
Dei er for flinke til å sortere, alt det gamle fine er nokk på auksjonen, siden det regner nå, tenker eg at dei som blir på auksjonen nokk kan gjøre varp.
Eg droppa å se på auksjonstinga.
Har vel nokk her hjemme.
Lykke til, på jakten.
Klem,

Notre de Maison sa...

Hei! Var du også på Fjære i dag kanskje? Det regnet litt mens vi ventet på å komme inn, men jeg dro før det begynte å hølje ned ( heldigvis). Jeg fant ikke noe idag, men traff flere kjente som jo alltid er gøy! Jeg var med venninnen min som så etter møbler til et bad, og hun fant to fine skap. Loppemarked er artig både med og uten funn;)! Kos deg i regnværet og god helg!