lørdag 23. august 2014

Nytt til soverommet: kappelaken og puter!

Vi kjøpte ny dobbeltseng for en stund tilbake ( og hvorfor dèt er et heeelt annet kapittel;) ), men vi endte altså opp med en continentalseng. Kjempegod seng, men jeg har irritert meg litt over at de svære madrassene er synlige når sengeteppet er av. Ikke det vakreste syn i verden, selv om de har et trekk over seg fra produsenten...
Joda, jeg vet det finnes kappelaken, men de er jo som regel hvite, romantiske, rynkete osv. Og dèt passer altså bare ikke hjemme på vårt soverom ( ikke stort chabby chic å finne hos oss nemlig).
Dermed kan dere vel tro at jeg ble superglad da jeg gikk rett på flotte (!!) kappelaken hos IKEA! Det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke hadde regnet med, men disse er flotte ikke bare i utseende, stoff, sømmer, men også i kvaliteten.
Kappelakenet kommer i tre farger, beige, natur og grå. Beige er en mer flettet kvalitet og grovere i strukturen enn det grå, og det i natur er helt glatt.

Jeg liker å blande stoffer og mønstre, og synes det ble fint med disse litt grovere putene sammen med sengetøyet fra IKEA. Fargene i putene går nemlig igjen i sengesettet, og det skaper en helhet selv om mønsteret er forskjellig.
Jeg synes det ble utrolig stilig, og jeg er kjempefornøyd! Herlig å kjenne på at lysten til å gjøre noe hjemme er tilbake! Dèt er godt å kjenne på at formen er så og si på plass igjen.
Ønsker dere alle en super helg!


4 kommentarer:

Christine Seljelid sa...

Så flott det kappelakenet var! Litt utenom de vanlige hvite :p
Vi har nettopp kjøpt rekkehus, så begynner snart en iherdig shopping etter møbler, og innredning av hus.
Gleder meg masse!!

Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Christine

mirjamsdrøm sa...

Gøy med fornyelse! Et soverom for både han og henne hos dere ;) Herlig med litt interiør fra deg igjen, håper det kommer mer :) Vi har valgt liten norsk stjerne, men ikke bestemt oss 100% enda ;) Ha en fin søndag! Klem klem

Notre de Maison sa...

Hei Christine! Så gøy at du likte det! Ja, det hvite er ikke helt i stil hos oss, så jeg falt helt for dette her. hadde jo aldri tenkt å finne det på IKEA! Blitr spennende å se hos deg! Klem

Notre de Maison sa...

God morgen Mirjam! Joda, det kommer interiørdrypp i ny og ne, men jeg har merket at jeg liker veldig godt å skrive om mote også, så det blir nok en blanding av design for hus, og motedesign hos meg fremover;). I dag skal vi få inn borde ttil M, håper det blir bra! Klem