lørdag 30. august 2014

Høstens deiligste skjerf; FW 2014 Holzweiler, "Masses Becasseaux two sided scarf"

Har du sett høstkolleksjonen til Holzweiler? Her er det mye fint å ønske seg til jul ( det har ihvertfall jeg store planer om - hvis jeg klarer å vente så lenge da;) ).
Høsten er tiden for å finne frem gode, myke og varme skjerf. Denne høsten har garderoben fått et lite løft i form av skjerf fra Holzweiler, og tenkte å vise det ene her;). Skjerfet er tosidig, og ganske stort. Det er
 150 x 150, og heter "Masses Becasseaux".


Lånt bilde fra Neomania. Dette viser en annen variant av skjerfet som ikke er
foret bak, men det viser mønsteret så godt.

I liket med de andre "Masses" skjerfene er bildet på dette mønsteret hentet fra et fotografi tatt av Ingo Arndt som er en profesjonell naturfotograf. Mønsteret / bildet på skjerfet er tatt slik at motivet med fuglene er klarest i bunnen av skjerfet, mens den andre halvdelen er mer grå/brunmelert som går i hverandre. 
Dermed kan du velge om du vil ha på deg et skjerf i mønster av beige, grått, sort, hvitt, blåtoner, beige mm, eller om du vil tone det ned med farger som går mer i grått. Eller kanskje begge deler, ved å brette frem undersiden av skjerfet som er i beige/brun cashmere...? På YouTube kan du også finne filmer som viser deg måter å bruke skjerfet på. Utrolig greit!

Akkurat dette skjerfet er også blant de litt mer praktiske  i forhold til at vi beveger oss mot høst og vinter. Det består av 85 % cashmere og 15 % silke og er lunt og godt å ha på. I tillegg så gjør størrelsen  at du kan variere mye mht hvordan du vil bære det, men min favoritt er når skjerfet varmer godt rundt halsen:).

Bilde lånt fra Holzweiler.no. Mest for å vise hvordan skjerfet varierer
i farge, og hvordan baksiden kan gjøre skjerfet røffere. 

Jeg har brukt det tre ganger allerede, men har faktisk ikke sett det så mange steder ennå. Antar det skyldes at det er en del av høstkolleksjonen, og at ikke alle stedene har fått det inn ennå. Ta turen og prøv det på, eller bestill på nett. Neomania legger dette ut for salg om ikke lenge;).
Det er ikke så ofte jeg legger ut bilder av meg selv i denne bloggen, men tenkte det var greit å legge ut et par når jeg har på skjerfet på. Jeg synes ihvertfall selv det er bedre å se et skjerf på en person enn bare på et bord etc. Det gir en bedre indikasjon på fargene, og ikke minst str. Genseren jeg har på er i den blågrå fargen som kommer nå i høst ( selv om sola gjorde den lysere i blåfargen da bildet ble tatt), og lar seg fint kombinere med fargene i skjerfet.
Jeg er ihvertfall utrolig fornøyd med mitt skjerf, og gleder meg til jeg skal til Kristiansund i oktober! Da skal dette med i bagasjen;). Har du funnet din favoritt ennå?
Ha en fin helg alle sammen!


8 kommentarer:

Hanne sa...

Så nydelig! Skikkelig lekkert. Dette må jeg få tak i! Klem

Anonym sa...

Rålekkert! Er faktisk på jakt etter et nytt skjerf selv, spørs om jeg må vurdere dette; ). Takk for tips!

Tanya sa...

You look great! Love the scarf. I actually have a Hozweiler scarf my self that I recieved as a present. I love mine as well. This scarf suit you, both color and size. Have a nice day!

Anonym sa...

Det så bare deilig ut! Hvordan er det å ha på et såpass stort skjerf? Er det vanskelig å ta på?

Notre de Maison sa...

Hei Hanne! Tusen takk, koselig at du likte det; ). Ha en fin dag!

Notre de Maison sa...

Hei! Ja, gjør det! Det er mye å velge i, og kanskje finner du noe du faller for? Ha en fin søndag!

Notre de Maison sa...

Hi Tanya! Welcome to my blog! Nice to hear that You like my scarf, and that You are so pleased with yours. Hope to see You back another time:). Have a nice day!

Notre de Maison sa...

Hei og god morgen! Vet du, jeg tok en tur på YouTube og fant ulike måter å knytte det på. Jeg liker at det er stort da det gir flere bruksmuligheter. Siden det er et blandingsforhold av to ulike stoffer er det varmt å ha på Ren silke kan være kjølig hvilket er deilig om sommeren. Om høsten er det godt med noe lunt og varmt;). God søndag til deg!