tirsdag 8. juli 2014

Michael Kors Jet Set Travel Tote!

Jeg har kjøpt min aller første ( og etter denne opplevelsen absolutt ikke siste ) ekte Michael Kors designerveske! Valget falt på Jet Set Travel Tote str. Large med innerom med glidelås og ektra rom til oppbevaring.
Jeg har spart lenge til denne (for rimelige er de ikke akkurat). Ikke har det vært lett å velge farge heller, det er jo så mye å velge mellom! Mange ( ganske mange faktisk ) velger sort, marine, dust grey eller beige. Vakre vesker, men jeg har ønsket meg noe som kan løfte hele antrekket, en "WOW!" faktor!
En så flott veske bør være en statement veske, og ikke bare et tilbehør som går i ett med antrekket ( mener jeg da).
Jet Set Travel, men innerom med glidelås som har plass til 15" Mac.
Derfor....etter nøye overveielse, falt jeg for denne vakre vesken i Fuchsia, som er en lilla/rosa tone. Den er såå fin, så glad det ble denne!  Fuchsia fargen er inspirert av  årets Pantone farge;  "Radiant Orchid".
Det kan godt hende mange tenker at denne fargen er upraktisk og sesongbetont, men hvem sier at vi ikke kan bruke slike farger hele året? Husk fjorårets vintersesong hvor hvitt var i skuddet;).
Og dessuten....spiller det noen rolle hva alle mener? Gå med det du selv vil...det gjør jeg;)!
Men tilbake til drømmevesken...
Originalvesker har beige etikett, og et kort som beskriver vedlikehold av læret.
Jeg var superheldig og fikk den aller siste vesken i denne fargen som er å oppdrive på Sørlandet. Selv i Stavanger er det tomt! Den var på salg, og da jeg så den første gangen hadde jeg ikke mulighet til å ta den med meg. Regnet derfor med at løpet var kjørt, og satset på Finn.no. Kan tro jeg ble glad da det var èn igjen på Høyer i Arendal! Kan si det sånn at jeg var første kunden den dagen ja... Den store lommeboken i Fuchsia hadde jeg fra før, og var derfor trygg på at jeg ville like ( og bruke) vesken i denne fargen. 
Detalje fra glidelåsen på midtlommen
Denne varianten av vesken er i saffiano skinn ( som jeg synes er det beste skinnet). Jeg liker at veskene er stive i skinnet så de står fint av seg selv. Rette i formen og elegante i snittet. M.a.o....jeg er ikke en Marc by Marc Jacobs fan, og liker ikke de "bulkene" i bunnen av veskene.
Detalje fra spennen bak på vesken. Samme foran på vesken.
Det jeg liker med Michael Kors veskene er arbeidet som er lagt i detaljene. Alle spennene, glidelåsene og hektene har "Michael Kors" presset i metallet. Fin detalje. Sømverket er nydelig og nøyaktig, og innerstoffet er svak beige med sølvlogo i stoffet. Perfekt i sømmene, og detajerikt. I tillegg er alle veskene ( unntatt de med logo over hele vesken) laget av skinn så det er holdbart, og vakkert. En dust bag følger med ( i silke....me love), så vesken kan henges bort beskyttet for støv og andre ting når ikke i bruk.
Dust Bag i silke (!) til å oppbevaring når vesken ikke i bruk.
Jeg ELSKER denne vesken! Den er bare rålekker, og fargen er fantastisk. Det artige er at den skifter litt farge etter lysforhold. Fra sterk Fuchsia til Pommegrande farge i rom med lite lys. Sååå fin mot sort, hvitt, beige, marine, rosatoner, magenta, grønt, gult...
You name it! You wear it!
Ønsker meg også en i beige, og etterhvert kanskje også Hamilton i sort. Utrolig mye til salgs på Finn.no...og tro du meg, der kan du virkelig gjøre et kupp på Michael Kors! Folk selger vesker som kun har vært brukt et par ganger....til mye (!) under full pris. Lønner seg å sjekke!
Ønsker du å heller kjøpe fra butikk så har Høyerjentene fortalt at det kommer nye vesker til uka. Spørs om det ikke blit litt ekstravakter fremover gitt, og så har jeg jo et stort jubileum i august og januar. Ja, og så jula da...Lovende tider i møte m.a.o....
Har du en Michael Kors, og hva er din favoritt?

Ingen kommentarer: