søndag 6. juli 2014

En solseng til besvær... ( og begjær)

Kanskje har du opplevd det du også? At ting skjærer seg når det overhodet ikke passer, og at ting må gjøres om igjen, og om igjen....og om igjen...før du kommer dit du egentlig skulle vært helt i begynnelsen?
Like "festlig" hver gang;)
 
For oss var det altså anskaffelsen av solsenger til uteplassen som skulle bli en hel prosess, og ikke en rent liten tålmodighetsprøve også.
 
Tønsberg solseng i brungrå rotting med hjul. Regulerbar rygg, fem posisjoner.
 
 
I god tro, og godt humør ( ihvertfall på det tidspunktet ) dro jeg ut og begynte å lete. Det kunne jo ikke være SÅ vanskelig å finne en solseng i rotting!
 
Inn på Bohus, og jeg fant en jeg likte med en gang. Så var det bare å vente, og vente, og vente.....på kundehjelp. Da det omsider så ut til å bli min tur, var ekspeditøren mer opptatt av sitt nye datasystem og varebestilling med en kollega, enn å hjelpe oss som stod i kø. Så da var det bare å vente, og vente igjen. Festlig.....NOT!
 
Da jeg endelig fikk hjelp, var det kun èn igjen, og jeg skulle ha to. Om jeg ikke ville ha en i grå? Den passet jo fint til den ene beige? Hallo... nei, det er jo fint å ha to like liksom....?
 
 
Rutete puter fra IKEA, kjøpt i fjor.
 
 
Da var det bare å ta turen videre, og jeg var innom alt av møbelbutikker i Arendal og Grimstad. Dette skulle vise seg å være vanskelig. Omsider fant jeg en på Skeidar, og syntes denne var kjempefin. Bestilte to stk, og skulle hente dem dagen etter.
 
 
Full av pågangsmot møtte vi opp, fikk låne henger, og fikk dem med hjem. Den ene var kjempefin, men da vi åpnet den andre - så var den ødelagt! Veldig merkelig da embalasjen ikke var det...Hmm...
 
Da var det en time til jeg skulle på jobb, og litt stresset ringte jeg opp for å få dem til å reservere en ny slik at vi kunne hente denne. Joda, alt var iorden, bare å komme. Jeg dro på jobb, og tenkte at nå var alt i orden. Kom hjem fra jobb, og fant....EN solseng. Mannen fikk nemlig ikke med seg senga. Neida, vi måtte vente til reklamasjonsansvarlig var på jobb.....på mandag... ( for vi måtte jo bare gjøre dette her i helga....). Tips - IKKE handle noe som helst på en lørdag.
 
Mandag kom, og jeg dro ned og snakket med vedkommende som var både hyggelig og imøtekommende. Fikk ny seng, og den skulle leveres hjem til oss gratis pga alt osm hadde skjedd. Flott, ikke sant? Skulle jo tro det var over da ja.
 
Dagen kom, og solsenga kom! Jippi! NÅ måtte vel alt være bra vel... Neida. Nå hadde sengen de kom med feil pute....
Hurra!
 
Tønsberg solseng med koksgrå puter.
 
 
Heldigvis så vi det før Skeidarbilen dro, og han fikk tatt bilder av putene. Puten på sengen vi fikk med oss var flere cm tynnere, knytting bak og glidelåser bak. Den nye puten var tykkere, mykere, glidelåser skjult i "knekken" av putene, og et enkelt bånd bak med borrelås. Klart vi ville ha denne istedet! Dermed var det bare å vente igjen på at reklamasjonsansvarlig ringte oss...
Gøy på landet altså....
 
Tlf kom etter et par timer, men da kunne vi ikke få en lik pute til den siste som kom ( som var tykkere og bedre), vi måtte ha en lik den vi først kjøpte. Som forøvrig også manglet et bånd bak...
 
Dermed bar det tilbake til Skeidar dagen etter for å bytte den mangelfulle puta, og få en ny tykk og hel pute. Det hjelper å møte en serviceinnstilt, og hyggelig person når du er litt lei alt sammen. Dèt skal Skeidar ha. De har god kundeservice i alle ledd vi var borti! Dette var jo ikke deres feil.
Da jeg kom hjem igjen så jeg at festene inne i stolene også er ulike, men nå gidder jeg ikke flere turer til Skeidar.
 
Så folkens, jeg bør vel bare ta det som et hint? Ikke kjøp noe.... Som da vesken min fra Michael Kors hadde alarmen surret så fast at butikken måtte bruke avbitertang for å fjerne den. Et lite hint kanskje? Who knows...
 
Men skal du ha deg solseng fra Skeidar i nær fremtid, så sjekk nøye hva du får så du slipper mange turer frem og tilbake.
 
Lykke til!
 


2 kommentarer:

Janne sa...

Huff og huff - tror jeg hadde gitt opp leeenge før deg:))
Men det ble skikkelig fint da!:)
Ha en fin avslappende søndag!:)
Klem fra Janne

Notre de Maison sa...

Hei Janne! Koselig at du likte dem! De er faktisk verdt strevet:). Det var vel noen dager der hvor humøret ikke akkurat var på topp, men godt det ble bra til sist! Ha en fin dag:)