lørdag 28. juni 2014

Prosjekt "Bord til barnerom", kabeltrommel

For en god stund tilbake fikk eldstemann et bord jeg hadde laget av paller. Dette malte jeg hvitt, og malte et flagg som dekor på frihånd.


 Eldstemann er fortsatt veldig fornøyd, men mellomsten har ikke akkurat glemt at han står for tur;). Han fikk også lov å velge hva slags bord jeg skulle lage, og han har ønsket et trommelbord.

Dermed bar det avsted sent i fjor høst, og jeg fikk hentet hjem et trommelbord som har stått og tørket i garasjen siden da.

Det er jo aldri godt å vite hva slags småkryp som følger med på flyttelasset, så jeg har satt det inn med insektdrepende middel, og latt det tørke.....lenge!
Dette trommelbordet er lavere enn det jeg har i stua, men så kommer det jo hjul på dette. Jeg skal nemlig ha fire hjul under med brems på så han kan flytte, og låse det der han vil.



Fargevalget derimot må vi nok snakke litt om tror jeg....han vil ha signalrød, men det får han altså ikke;). Det blir nok en interiørbeis i gråtoner tenker jeg. Må bli en farge som passer "Fabrikk" som han har på veggene. Kanskje samme farge som jeg har i stua?

Kabeltrommelen har jo et stort hull i midten, men tenkte å male et flagg el. lign på et pappark, klippe ut, og dekke med en rundklipt tykk plastplate som jeg skal skru fast i bordet. Håper det blir bra altså. Trommelen er ferdig pusset også, tok bare noen timer med Black & Decker Mouse pussemaskinen min. Min favoritt;).

Bilder kommer!

Kos dere på lørdagen!



2 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Ååå så gøy med litt Diy hos deg igjen! Gleder meg til å se ;) Mitt hode er også fullt av ideer til ungenes rom, gleder meg til å ta fatt på det! Ha noen fine feriedager! Kanskje vi ses ;) klem klem

Notre de Maison sa...

Hei! Ja nå som ferien er i gang er det mer overskudd å hente, heldigvis! Hadde helt glemt hvor utrolig gøy det er med DIY prosjekter. Fint blir det også;)! Gleder meg til dine prosjekter!