fredag 7. mars 2014

Vinterferie, slalåm og snøbading!

Helt utrolig at det er en mnd siden jeg sist har blogget. Aner ikke hvor tida har blitt av, men dagene har vel vært fyllt med jobb, unger, hjem og slike ting som innimellom krever at døgnet har mer enn 24 timer;). 
Nå er det vinterferie her på Sørlandet, eller ihvertfall i Grimstadregionen. 

Bildene er lånt fra annonsen ( fant ikke kameraet da vi var på tur). Det er også grunnen til at det ikke er snø på bildet;)




Vi har vært på Gautefall denne uka! Kjempekoselig tur på seks dager. Vi leide en hytte helt oppe på Rytterspranget, og for dere som er lokalkjent så vil det si helt på toppen av Gautefall. Ski in - and ski out. Veldig greit når det er seks unger på tur! Det er alltid litt spennende å leie en hytte, men vi var veldig heldige denne gangen. Nydelig inni, praktisk med plassering av soverom oppe og ett nede, og to flotte bad. 



Utendørs massasjebad også, og dere kan tro ungene koste seg med snøbading og så rett i 39 graders vann etterpå! Faktisk var det ikke så kalt som jeg hadde trodd, men det var litt rart å kjenne prikkninger i hele kroppen når en kom oppi vannet igjen. Veldig oppfriskende da, kanskje isbading skulle forsøkes?.......Neida, bare tuller! Men, anbefaler massasjebad utendørs på det varmeste, og ta med et glass rødvin på kanten = lykke!


Vi startet ferien med skiinstruktør til guttene våre to dager på rad. De kunne like godt lære seg de riktige teknikkene med en gang så de blir tryggere i løypene. Veldig artig, og de ble så flinke! Nå må vi bare få kjøpt oss litt ski og utstyr selv, og jeg må nok ha meg en runde med instruktør jeg også. Har ihvertfall funnet ut hvem jeg skal be om;)

Nå er det jobbehelg for meg, og jeg skal i telefonkonferanse om litt angående videreutdannelse i Akuttsykepleie, dèt blir veldig (!) spennende! Senere i dag kommer en venninne på lunsj, og så er det avgårde på jobb. Fulle dager, og back to reality;)

Ha en flott dag alle!!

2 kommentarer:

Mira sa...

Fin hytte,

Dei me kjenner i Arendal, har også vinterferie nå.
Syns det er rart at du har hørt noe annet.?

Lengter etter sol nå, kanskje i morgen;-)

Klem,

Notre de Maison sa...

Hei! Ja, det var snodig! Håper også veldig på sol, er så lei av tåke og regn:(. God helg til deg! Klem