fredag 7. februar 2014

Morsdag, og en pitteliten ønskeliste....

Nå er det ikke mange dagene til morsdag, og det er ikke bare "litt" urettferdig i følge de to eldste guttene mine. Hvorfor skal mamma og pappa ha to ekstra dager med gaver og oppmerksomhet...? Hva med "barnas dag" liksom....
Akkurat da eldstemann var på vei opp en oktan eller to i brennende engasjement over livets urettferdighet, kommer det snusfornuftig fra lillebror i baksetet:
"jammen du skjønner jo det storebror, - alle de andre dagene er jo barnas dag, så mamma og pappa må jo ha litt tid å komme seg på"... How true indeed....hahaha...måtte jo bare smile.
Men morsdag er det altså til søndag, og jeg har egentlig fått mine gaver litt på forskudd; ihvertfall de som jeg kjenner til;).
Jeg ønsket meg et par nye gensere/topper, og da passet det jo glimrende at IGIGI hadde salg...;)



Denne toppen dere ser her heter "Marissa tunic in iron", og er en tunika med en løs topp under i grått. Stoffet er hvitt/gråmelert med innslag av beige og gull, og jeg synes den er nydelig. Jeg liker at den er smal på armene nederst, og vier seg opp, Inn i livet er den også, og det gir en fin silhuett.


Marissa tunic in Nutmeg

Denne toppen kan det være noen som synes er litt "over the top". Det syntes jeg også da jeg så den første gangen, men jo mer jeg tenkte på den, og så den - jo mer falt jeg for den. Jeg synes denne varme muskattnøtt fargen er nydelig, og blandet sammen med sort fløyel og barokkmønster må det jo bare bli en innertier. Jeg synes den er flott mot det grove stoffet i jeansbuksen, toppen blir både feminin, røff og klassisk på en gang. Rene kindereggeet faktisk, og det "ligå mi".... 

I tillegg fikk jeg en hyggelig melding idag fra min kontaktperson hos IGIGI! De sender meg en ny kjole....jippi! Kjolen jeg får denne gang er denne lekre saken under her. Gjett om jeg ble glad!


Denne vakre kjolen heter "Elsa dress in Sumi-e", og jeg er jammen ikke helt sikker på hvorfor den heter akkurat det, men antar det har sammenheng med mønsteret, og at det ligner en japansk maleteknikk... Uansett er den utrolig flott med V-hals og A-line skjørt, og jeg gleder meg veldig til å få den hjem. 

Hvordan er det med deg og din morsdag? Noe helt spesielt du har ønsket deg, eller har du som meg ønsket om " snille barn og og mere søvn" ganske så høyt oppe på lista? 

Kos deg da!

1 kommentar:

mirjamsdrøm sa...

For en fantastisk treffende kommentar fra lillemann! Nye klær er jo alltid fint, har vært lite av det her i det siste....men sånn er det vel å bygge hus ;) Jeg har ikke de store ønskene, annet enn snille barn og mere søvn, hi hi. Ha en flott helg! Klem klem