fredag 17. januar 2014

Snø, og akutt behov for vinterjakke! Kanskje en Parajumper ( lov å drømme)

Brrr.....og der kom snøen gitt! Her har det lavet ( skikkelig lavet altså) ned i flere dager, og jeg er litt småtrøtt av å måke før kjøring til skolen, etter kjøring til skolen, og et par timer etter der igjen osv.
Men, det gjør også at jeg merker at jeg ikke har ytterjakke som tar av for hverken vind eller fukt, og jeg tror dunjakken min kan spille dobbeltrolle som vaskeklut for øyeblikket, dyvåt der den henger til tørk på badet. Det er bare å innse at jeg må ha en ny, og da kan jeg likegodt investere i noe som varer ihvertfall fem nye år.




Drømmejakka er helt klart en Parajumper. Vanntett, vindtett og har avtagbar pels på kragen så den kan vaskes i maskinen og tørketromles. Sort er en grei farge som er tidløs og skjuler litt flekker her og der. Men selv fargen kommer jo til å bli et dilemma her i huset, den kommer jo i så mange delikate utgaver... Slitesterk er den også så den tåler faktisk daglig bruk. Ulempen derimot med PJ`s, er at den er noe inn i hampen dyr, men så er det jo ofte sånn også at kvalitet og pris henger i hop...


Jeg synes ihvertfall den er råfin, og praktisk med sidestykker som kan åpnes, glidelås som kan åpnes begge veier, og halslinning som åpnes ved å dra i den gules noren istedet for å bruke begge hender på glidelåsen.Det smarteste er nok selve hetten, som kan deles i midten og tas ned på skuldrene. Da slipper en å ha en stor hette i nakken som blir varm dersom det ikke er behov for den. Liggende på skulderen ser den ut som en pelscape, og det ble også ganske så flott ja...sukk....



Hmmm....merker jeg snart slipper opp for gode motargumenter her...


Men...nå har jo brillene mine også tatt kvelden etter at minstemann skulle undersøke dem litt, så da ble det nye briller og linser også helt plutselig. Så kanskje jakken må vente litt. I mellomtiden skal jeg ihvertfall prøve den på salg, og se om den er like deilig på som den ser ut. Og så har jeg hatt bursdag denne uka, og det er lov å drømme. 

Noe må en jo gjøre for å glemme snehavet utenfor;)

Ha en fin dag, og gi gjerne lyd fra deg om du har denne jakka/kjenner noen om har den ( pro/contra er alltid bra)
 Klem


4 kommentarer:

Anonym sa...

Denne jakken har jeg i sand, og jeg elsker den! Kjøper du den har du jakke i mange år. Anbefaler den! Lykke til:)

Anonym sa...

Fantastisk jakke, og mye bedre enn CG. Vanntett og vindtett er herlig, og det holder lenge med tynn topp under. Mine favoritter er Kodak og Denial. Dyr jakke, men så verdt det! Klemz

Anonym sa...

Skjønner deg så godt! Ønsker meg også en slik jakke. Lånte en på en hyttetur, og dem var deilig varm og god på. Bare spare litt til, så er jeg der. Håpet du får en; ). Klem fra meg:)

Lise sa...

Jeg har både PJ'S og Canada Google, og er nok mest fornøyd med førstnevnte. Synes "alle" har CG, spesielt etter at kjedebutikker begynte å selge falske versjoner til rundt tusenlappen. Nei, kvalitet og pris henger ofte sammen- håper du får deg en! Min er marine:).