torsdag 9. januar 2014

Grått, vått og ro i sjelen...

Regn og regn, vått og grått. Det hadde vært godt å se en flik av blå himmel innimellom! Det gjør noe med humøret når det som møter blikket er en tung, grå tåke. Være ute gir rom for å kose seg litt ekstra inne. Gjøre det lunt og varmt, tenne lys og lese en god bok. Eller et interiørblad eller to, for her blir nemlig ingen årganger kastet!

I dag skal jeg på jobb, og har bare kost meg litt med å pynte litt her hjemme. Hørt på musikk, tenkt litt over saker og ting, og nydt å være helt, helt alene...




Noe av det som gir meg mye, er å flytte rundt på ting jeg har i andre rom og bruke dem på nytt en helt annen plass. Merkelig nok bringer det frem glede og smil å se at det blir så bra som jeg så for meg. Merkelig, er det ikke? Men sånn er det nå, og kanskje er det bra å ha litt små gleder også? Disse lysestakene har stått på en hylle en stund, men i dag fikk de plass i vinduet sammen med Serafina hjorten fra LB. Jeg var superheldig og fikk den siste de hadde, det var ikke verst! Lampen er fra Ikea, og har stått på soverommet vårt i lang tid. Der var de ikke i bruk, så da fikk de komme ned i hvert sitt vindu i stua istedet;)


Jeg elsker disse duse, vakre fargene som gir meg ro i sjelen. Mens jeg skriver dette hører jeg på Joni Michell " Both Sides Now". Helt ukjent sang for meg til jeg hørte den i "Love actually", scenen der mannen er utro og akkurat har gitt henne en Joni Michell CD. Nydelig sang, og den treffer meg på en måte jeg aldri har kjent før. Den bringer frem både smil og tårer, og har stått på repeat...

Det er godt å kjenne på at en har det godt. Selv om livet har gitt oss utfordringer så er det uendelig mye å glede seg over, og være takknemmelig for. Og det er godt å kjenne på at selv om bølgene slår innimellom, så er de bare krusninger når de kommer inn til land.
Dèt er ikke verst å kjenne på en torsdags ettermiddag....

Klem fra meg!

2 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Du er så god til å skrive :) Helt enig i at været gjør noe med humøret...dette været gjør at en gleder seg til våren! Koselig vinduspynt! Fint å flytte litt på ting å skape noe nytt ;) Ha en fin helg! Klem klem

Camilla sa...

Her var det koselig:-) Bli med på konkurransen hos meg, vel:-)