mandag 2. desember 2013

Da har julepynten kommet frem på peisen, og jeg har fått en sofapause....

Desember er en herlig måned, og her har julepynten sakte men sikkert kommet frem her og der. Peisen har blitt litt annerledes pyntet i år enn tidligere. Lyskjeden har blitt flyttet til toppen av skapet i stuen, og peishyllen har blitt fylt med mine noen av mine favoritter fra Lene Bjerre. 

  
Jeg liker å gå julesalg, og det er ikke mange ting som er så gøy som når en gjør et kupp her og der! Mye av pynten jeg har på peisen og på juletreet har jeg fått til halv pris på Fargerike Grimstad og Hødnebø, og fordelen med å handle på salg er at en kan handle mer for samme summen, og kanskje være heldig og finne noe en ikke har hatt mulighet til å kjøpe til full pris. Jeg fant forresten en haug med nydelige Riviera Maison kuler i plastikk til juletreeet hos Z hos Laila til halv pris. Veldig greit med julepynt som ikke kan knuses når minsten er nyskjerrig av natur;).



Jeg er blitt mer og mer glad i grått, hvitt, sølv og naturtoner til jul. Dermed blir det fort litt girlandere her og der, og mht det har jeg funnet ut at Plantasjen har mye bra å by på! Denne på peisen fant jeg på halv pris på julesalget hos Plantasjen i fjor, og jeg synes det ble fint med det grønne som kontrast til den hvite peisen. 


Ellers har de siste dagene innebært mye tid i sengen og på sofaen for min del. Jeg har fått en kraftig bihulebetennelse, og det er ikke mye jeg klarer å gjøre før jeg må ha en god pause. At stort sett ingen skjønner hva jeg sier da jeg er tett i ørene, nasal og i tillegg snakker kav sørlandsdialekt gjør det jo ikke lettere akkurat, men du så deilig det er å ligge på sofaen og bare kunne sove når jeg kjenner det røyner på... Godt jeg hev meg rundt og julepyntet i forrige uke, for denne uka blir det kun gjort det som kreves for at familien skal ha ABCDE i orden ( og nei, - jeg mener ikke lappen, men de grunnleggende faktorene i BEST regimet - airway, breathing, circulation osv osv).

Nei, nå får jeg komme meg over på sofaen igjen, og se om det ikke er et program eller to jeg kan slumre meg gjennom. Nye Vakre Hjem, BoligDrøm og BoligPluss ligger i haugen på bordet og trenger nok litt lufting om ikke lenge. 
 Kan forresten anbefale å prøve oppskriftene som står i disse bladene. Jeg laget søtpotetsuppen i den forrige Vakre Hjem utgaven, den var nydelig! Tenkte jeg skulle prøve meg på noen av oppskriftene i "Sanselig Jul" som hjemmelagede melkepletter og konfekt en eller annen gang før jul. Akkurat nå høres det herlig ut at jula varer helt til påske, så har jeg kanskje en sjans til å komme i mål jeg også.

Kos dere videre gjennom uken alle sammen! 

2 kommentarer:

Jatte sa...

wow så flott peis,og sååå fint pyntet!!!:)

Ha en herlig førjulstid,
Klemmer fra Jatte :)

Notre de Maison sa...

Hri! Tusen takk, det var koselig! Førjulstida er nesten det beste synes jeg, kos deg du også!