fredag 22. november 2013

Lene Bjerre, Pine Collection juletre!

For et par dager siden var det hvitt i luften for første gang i år. Elsker denne tiden, ventetiden til jul og til å fylle huset med lukter, og julepynt! Faktisk er denne ventetiden min favoritt, og jeg liker å pynte litt i det små frem til første desember hvor alt kommer opp her hos oss.


Jeg må bare beklage den dårlige kvaliteten på bildene, minstemann har nemlig lekt med mitt kamera, og nå virker ikke zoomen. I tillegg har han plukket bort taster på tastaturet til Laptop' en min, og da må jeg bruke min manns pc før han drar på jobb. Derfor litt lite innlegg i det siste;). Skal ikke være enkelt;)
 


Tenkte jeg ville vise dere noe fint jeg fikk tak i for en liten stund siden! Noe jeg har ønsket meg lenge...nemlig juletrærne i Lene Bjerre design. Lene Bjerre har sin velkjente Pine Collection, og jeg har falt helt for denne nydelige is grønne fargen. Her hos oss er Fargeriket Grimstad den største ( og eneste som jeg vet om) leverandøren av Lene Bjerre. Dermed gikk turen dit!
 
 
Men det er jo engang sånn, at det ofte er vanskelig å velge når en står midt i så mye vakkert. Utvalget er virkelig stort, og det er ikke vanskelig å drømme seg helt bort...Dermed ble ikke bare ett juletre med hjem, men tre;). To av dem er små og passet perfekt i LB pottene mine på toppen av peisen. Det store juletreet hadde jeg en helt spesiell plan for...


Det har jeg satt i en grov, gammel sinkbøtte på toppen av den gamle amerikatrunken min. Det er ikke mer enn ca. 100 cm høyt, men ser mye større ut, spesielt når det kommer opp i høyden;)Juletreet er nydelig, og veldig detaljrikt. Stammen ser faktisk ut som en stamme med bark, og alle greiner kan bøyes slik at det ekte ut. Snøen er vakker, ser ut som om det så vidt har vært berørt av vinterens aller første frostnatt.  Foten på alle trærne er pakket inn i grov, brunbeige strie, som er knyttet fast med hyssing. Kombinasjonen strie og sink/ gråtoner er vakkert synes jeg, og jeg er så fornøyd med resultatet!
De får meg til å smile hver gang jeg går forbi, og det er jo flott bare det! En kan ikke ha nok av gleder, og er det noe jeg har erfart i det siste, så er det å ta vare på hver dag, nyte øyeblikkene og få det meste ut av dem. Oppskriften på en innholdsrik førjulstid;)!

Ha en fin dag alle sammen!
 

6 kommentarer:

Janne sa...

Heisann:)
Ja, dette var virkelig noen flotte juletrær - gleder meg til pyntingen
starter her i heimen:)
Nydelige bilder!
God helg!
Klem fra Janne

Notre de Maison sa...

Tusen takk, Janne! Det var koselig at du likte dem. Jeg er veldig fornøyd, gøy å få noe som en har hatt lyst på lenge! Ha en fin dag! Klem

Anonym sa...

Du har det altså så nydelig! Skulle så gjerne hatt et hjem som dette, så gjennomført og vakkert! Du har et godt øye for detaljer, og jeg elsker å innom bloggen din! Ha en strålende dag, gleder meg til neste innlegg! Klem

Anonym sa...

Just beautiful...I love Your home. Best wishes!

Charlotte sa...

Hei =)
Så fint det ble =) ser innlegget er fra i fjor, men er det mulig å få tak i det store treet i år også?
Leter etter et sånt tre, og falt veldig for det =)

Notre de Maison sa...

Hei Charlotte! Jeg har ikke sett akkurat dette treet i år ( har nemlig lett litt), men jeg har sett at LB kommer ut med noen andre tre i år som er litt smalere med snø på. Ta en titt på Drømmehuset, der er det mye fint. Ha en fin kveld!