søndag 24. november 2013

Julepynt i sølv og hvitt, Lene Bjerre


Jeg pynter til jul første helgen i desember. Jeg har vokst opp med juleforberedelser fra USA, med Thanksgiving tradisjoner, "White Christmas" med Bing Crosby, og sweet potatoe pie. Tradisjoner som må følges hvert år for at det liksom skal bli skikkelig "jul".



Jeg er ikke så glad i fargen rød, så julen hos oss er mest i hvitt, naturfarger, sølv og grønt, og så sniker den lille tonen av burgunder seg inn her og der. Pynten hos oss er stort sett hentet fra Lene Bjerre og Riviera Maison, men jeg handler gjerne på salg, og bruker dem året etter. Noe er jo så fint at jeg har det fremme hele året; som trommene og kulene på bildet over her. Juletrærne fra Lene Bjerres Pine Collection som jeg fant på Fargerike, de blir nok oogså stående store deler av året ja...;)


Advent er en deilig tid, er du ikke enig? spenningen med ventetiden, forberedelser til jul og pynting av alle rom. Prøvesmaking av julens godter og kaker, og utprøving av nye middager og desserter. Gode venner på besøk, juelverksted og gløgg. handle julegaver mens nysnøen faller, stjerneklare kalde kvelder hvor snøen knaker under skoene og frostrøyken danser bortover veien. Disse siste, skjøre dagene av enda et år. Og forberedelsen på det nye som kommer.


Adventstaken vår er samme som i fjor; Apotekerglassene og stearinlysene fra Ib Laursen. Akkurat passe store, og akkurat passe små til å kombinere med det meste, og kunne bli plassert der jeg vil. Egentlig står de fremme hele året i tallerkenhyllen på kjøkkenet, og er fylt med mandler, sukker og andre småting mens de venter på at enda en ventetid skal begynne.

Julen i år blir spesiell for oss tror jeg, og kanskje enda mer synlig blir den tomme stolen rundt bordet. Håper likevel vi klarer å fylle rommet med glede og gode minner, latter over historier og ting pappa gjorde som fikk oss ( og sikkert ganske så mange flere) til å le. Og fuglene, de blir passet godt på hos oss også. Pappa var nok ganske så eneansvarlig for at nabolagets fugler hadde en BMI som gjorde det vanskelig å fly, men det har jammen "våre" fugler også.
Tror jammen jeg skal ta en titt i julepynten i morgen, og se om det trengs å bli supplert litt, og kanskje skal jeg sette på litt julemusikk også? Disse dagene frem til jul må nytes!

                                                                Ha en fin kveld alle sammen!



7 kommentarer:

Drømmeboden sa...

Mye nydelig juleinspirasjon her :) Jeg har lagt merke til at du er veldig glad i Lene Bjerre, noe jeg selv også er! Har du sett årets juletrepynt fra Lene Bjerre?? Rene nostalgien <3 <3 God førjulstid til deg! Hilsen Ranveig

mirjamsdrøm sa...

Julen er en fin tid tid, og fargene du pynter med er herlige! Blir mest av det her også ;) Her har ungene pyntet på rommene sine idag, siden de ikke er hjemme neste helg. Jeg har funnet frem resten av pynten og, så den kommer nok opp når jeg bare finner tid :) Ha en fin uke!! Klem klem

Notre de Maison sa...

Hei Mirjam! Vet du, når vi først er kommet igang med å pynte bare litt, så synes jeg det meste kommer opp ganske så fort. Det er utrolig gøy når ungene pynter rommene sine, du kan jo nesten ta og føle på den forventningen som ligger i luften! Herlig er den tiden foran oss! Kos deg masse, tenk neste jul feirer dere i nytt hjem;)! Klem

Notre de Maison sa...

Hei Ranveig!
Ja, jeg er veldig glad i LB design, det er noe med den som bare passer helt inn hos oss, og er det som jeg liker. Fargene, formene og variasjonen, og at det er litt nostalgisk, men likevel rent i linjene. Vakkert er det... Og årets julepynt er nydelig, selv om jeg ikke er så veldig glad i rødt selv. Skulle så gjerne vært på de lagersalgene LB har i DK, eller hatt en egen Drømmehuset her i byen! Inntil videre får jeg vel ta for meg av det store utvalget til Fargeriket, og nyte dagene fremover! Ha en fin førjulstid! Klem

ingridsboble sa...

Jeg begynte så vidt i helga jeg også, og gleder meg masse til neste helg når mer kan få komme opp! Her er det mye rødt og nisser :)
Ha en fin siste novemberuke!
Klem fra Ingrid

Notre de Maison sa...

Hei Ingrid! Så gøy at jeg ikke er alene om å pynte litt her og der allerede nå:)! Gleder meg til å se dine bilder, du har det alltid så koselig til jul! Ha en fin uke også! Klem

Notre de Maison sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.