søndag 4. august 2013

Vakre Ebeltoft

Hei alle sammen! Da er jeg tilbake etter ti dager i Danmark. Vi har hatt herlig sol hver dag, og temperaturer opp i 29 grader. Vi har til og med badet i sjøen ved vakre Ebeltoft, og det var som å være i syden. Helt lunkent sjøvann. Herlig.

Byen i seg selv er en mekka for shopping. Egen Lisbeth Dahl butikk, og jeg fant også en fantastisk butikk som hadde en del Lene Bjerre design til halv pris! Nyhetene fra GreenGate er fantastiske, lilla og grått dominerer og de er utrolig vakre! Jeg fant også en liten interiørbutikk øverst oppe i et hjørne av den største handlegaten, og de solgte prismekroner i mange ulike design fra 300.- og oppover.
 Jeg kunne glatt brukt store deler av feriebudsjettet på èn tur gjennom gågaten;).



Selve Ebeltoft er nydelig med sine gamle bygninger og detaljer på veggene. Skjeve hus, trange smug, og en liten restaurant gjemt bort bak en liten trevegg. Dette er en by hvor en kan nyte ferien både som liten og stor, og kanskje spesielt for en liten kjærestetur?


Innerst inne i et smug fant jeg denne koselige restauranten.....perfekt til et glass vin og god mat.


Turen vår i Ebeltoft ble litt forkortet da vi måtte finne en politistasjon pga innbrudd i bilen. Merkelig med en politistasjon som har sommeregulerte åprningstider, men det indikerer vel hvor rolig denne byen er. Dessuten var innbruddet vårt i Djurs Sommerland, og ikke i Ebeltoft. For dere som skulle være uheldige i DK, kan jeg fortelle at dersom en har alt av forsikrigner i orden, så ordner de opp med en gang, og alt gikk uten problemer. At jeg fortsatt har mitt danske CPR nr og behersker dansk etter å ha bodd der noen år, gjorde jo også alt mye lettere. Selv om vi var blandt de få som var uheldige ved Djurs i år, vil jeg tilbake til denne vakre byen. Jeg føler jeg bare så vidt har fått snust på alt den har å by på. 
Mon tro om jeg ikke bør få meg en skiboks til neste tur, så jeg får med meg en del av alt det flotte jeg fant på denne turen!


Nå som jeg sitter her hjemme og ser på alle bildene våre og tenker på at jeg dro fra Ebeltoft i går, så savner jeg byen allerede. Godt det ikke blir lenge til neste gang!
Nytt innlegg på bloggen: Curves and Fashion 
( trykk på navnet så kommer du til bloggen). 
Ha en flott dag alle sammen!

2 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Heisann :) Høres ut som dere har hatt en flott ferie, tross innbrudd i bilen ;) Jeg fikk i alle fall lyst til å reise hit etter måten du beskrev byen på! Regner med du har fått med deg noen godbiter hjem :) Nyt det siste av ferien! Klem klem

toves sammensurium sa...

Kjempeflott reisebrev,de hørtes fristende t.v har selv vært i Djurs G vil tilbake dit.....da skal jeg jammen besøke Ebeltoft.Ser fint ut.og de butikkene - kunne kjørt direkte den dag i dag merker eg!!!!Men det er visst best å spare opp en liten formue først;)
God helg!
Toveklem :)