lørdag 17. august 2013

Da har jeg faktisk gjort det jeg har tenkt på lenge...

Helt siden april har jeg gått og fundert på om det ikke snart var på tide med en forandring her hjemme. Ikke den store arten sånn familiemessig, men for min egen del. Dessuten tenkte jeg det var lurt å gjøre det nå, i gooood tid før jeg blir førti, og ikke blir beskyldt for at 40 års krisa har landet;).

Så da bar det altså til frisøren, og jeg som hadde vært blond i maaange år hadde altså bestemt meg for å bli brunette. Frisøren holdt på å få dånedippen, hun trodde nok jeg tok det litt for mye på strak arm, og var redd jeg ville angre. Men nei da, jeg har tenkt på dette siden april! Opp i stolen bar det, og inn med pigmentspray. "nå må du ikke få sjokk, men nå er du altså .....oransje" sier frisøren. Hun hadde nok ikke helt regnet med et digert smil da jeg så meg selv i speilet. For selv med det oransje håret var det bedre enn det blonde. SÅ klar var jeg.


"Ja, nå kan det jo bare gå oppover" sier frisøren og ler, og jeg merket smilet mitt ble bredere og bredere for hver gang hun gjorde noe med håret. Herlig, og helt fantastisk. Så nå er jeg endelig blitt ny, og jeg har fått så mange komplimenter!! Flott glød i huden, øynene kommer mere frem, flott farge ( som forøvrig er tre farger blandet sammen for å gi et naturlig inntrykk), utrolig flott og mer typete, sunn ut, ser yngre ut (!!!), bare dèt i seg selv var jo verdt alt sammen!
Og så utrolig gøy det var å komme på jobb, hvor ikke bare kolleger, men til og med leger og pasienter kommenterte hvor fin jeg var på håret, hvor godt jeg kledte fargen! 

Dette var en soleklar innertier, og til alle dere andre der ute som begynner å bli lei og ikke helt tørr å ta steget....

GJØR DET...det er SÅ verdt det!

10 kommentarer:

ingridsboble sa...

Så fin du ble :) Gøy å "bli ny"!
Nyt den deilige sola!

- Ingrid

Man tager hva man haver sa...

Ja dette kledde deg virkelig. :)Nå vet jeg jo ikke hvordan du så ut som blondine da, men ofte er ikke lys blond nødvendigvis så veldig kledelig. Jeg er aldri redd for å gjøre noe med håret, så jeg har med vekslende hell vært både blondine, rødtopp og brunette. Med og uten krøller, pinnkort, langt og halvlangt.

Anne-Kari sa...

Kjempefint!!! dette kledde du altså så godt, vennen!!

mirjamsdrøm sa...

Sier det igjen, kjempefin ble du :)
Jeg stortrives som brunette, og kommer ikke til å bytte tilbake på leeeenge...om det noen gang blir ;)
Nyt resten av helga!!
Klem klem

Monica sa...

Du ble kjempe fin :-D

Nyt dagen klem fra Monica

Notre de Maison/ Curves and Fashion /Gry sa...

Hei Monica! Tusen takk, det var koselig!

Notre de Maison/ Curves and Fashion /Gry sa...

Så koselig, Mirjam! Jeg er superfornøyd selv, skulle bare gjort det for lenge siden! Ha en fin dag, klem

Notre de Maison/ Curves and Fashion /Gry sa...

Tusen takk, Anne Kari! Nå er vi brunetter begge to;)!

Notre de Maison/ Curves and Fashion /Gry sa...

Så modig du er " Man tager hva man haver"! Ikke sikker på om jeg hadde turt å gå helt kort, eller i rødlige nyanser, men det er jo som du sier; bare å prøve. Det vokser jo ut igjen! Nå er jeg kjempefornøyd, og jeg tror ikke jeg går mot blond igjen. Opprinnelig er jeg platinablond, men har mørknet litt i takt med antall barn;). Nå som jeg får høre at jeg ser yngre ut, frister det ikke akkurat å bli lys igjen;). Ha en fin dag! Klem

Notre de Maison/ Curves and Fashion /Gry sa...

Tusen takk, Ingrid! Koselig at du likte det du også! Klem