onsdag 3. juli 2013

Det trenger ikke være dyrt for å bli fint!

Sommer betyr jo herlige blomster i hagen og inne. Jeg er veldig glad i avkappede blomster, og synes ofte hageblomster er det fineste. Det er ikke bare i blomsterbed det er mye fint å hente, jeg tar gjerne med meg litt fra grøftekanten også jeg! Lupiner er utrolig fine i fargene, og denne buketten har pyntet opp på kjøkkenet hjemme hos oss. Bare så synd at de ikke kan stå så lenge, og egentlig litt rart at de regnes som ugress? Lurer på det egentlig, noen som vet hvorfor?


Nå regner det igjen, og jeg skal snart på jobb i Akuttmottaket. Hovefestivalen pågår for full mundur, så jeg regner ikke med at det blir en rolig vakt. Imorgen skal det bli sol igjen, og det er meldt herlig vær fremover! Da blir det kanskje litt mer planting i hagen også? Kanskje dere vet om lavendel og kattemynte kan plantes sammen med Rhododrendron?
Ha en flott dag alle sammen!


2 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Lupiner er veldig koselig å pynte med inne :) Finnes mye flott i grøftekanten ;) Gratulerer med ny blogg, du er jammen god! Håper du får en fin vakt på jobb! Klem klem

ingridsboble sa...

Lupiner er flotte ja :)
Lurer på om jeg hørte at det er fordi de sprer seg så veldig at de er blitt til ugress. Men utrolig fin pynt langs veiene!
Håper vakta går greit :)
- Ingrid