søndag 16. juni 2013

Sommer, sink og Bloomingville

Grønne fingre kan jeg ikke akkurat skryte at jeg har, men jeg er veldig flink til å bytte ut stauder og sommerblomster som ikke trives hos oss. Om det har sammenheng med overgjødsling eller undervanning.....det er jo ikke godt å si, men forandring fryder, og jeg elsker å gå innom hagesentre og fråtse i herlige fargerike blomster i alle varianter og størrelser. 


Jeg er spesielt glad i lavendel, og har - i år som alle andre år store planer om å ta inn lavendel til tørking. Det burde jo ikke være vanskelig, jeg har både lilla, hvit og rosa lavendel i alle bed, men om jeg kommer til å få det gjort er en annen sak, men det er jo lov å lage seg mål;)


Men denne gangen ble ihvertfall fire herlige lanvendelplanter i nydelige rosa/lillatoner med hjem, og disse må jo plantes i noe. Nå er det jo sjelden jeg setter i gang med noe uten å ha en plan, og denne gangen var det garasjeveggen som skulle få en aldri så liten ansiktsløftning. Denne veggen har liksom bare vært lang og hvit, og egentlig litt kjedelig. Det er jo som å ha et blankt lerret og ingen fargestifter. Og det går jo ikke ann!


Dermed gikk turen, slik som det ofte gjør, til Fargerike. Det er jo der de har det jeg liker, og det er jo mye mer praktisk å gå på et sted og få med alt enn å fly rundt over hele byen. Jeg eier jo ikke tålmodighet når jeg først setter igang...
Dermed ble litt av hvert med hjem denne gangen....også;).
Resultatet ble to nydelige veggpotter i sink med hank og nummer på,  og et stort "Velkommen" skilt, alle fra herlige Bloomingville.
 Et lite hjerteskilt fant også veien hjem sånn i siste liten, lurer på hvordan det greide å snike seg med...impulsshopping lenge leve;)



Nå er ihvertfall alle kommet på plass på garasjeveggen, og jeg er superfornøyd! I og med at veggpottene er "halve" så ruver de ikke  så mye på veggen. Dèt er veldig praktisk, ettersom vi må gå forbi der stort sett hver dag. Også det er jo litt koselig å bli ønsket velkommen, er du ikke enig?


Ha en god kveld da! 

7 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Så koselig det ble da! Lavendel er nydelig, og passer veldig godt sammen med sink.

mirjamsdrøm sa...

Kjempefint!!
Sink er nydelig ;)
Ønsker deg en flott ny uke!
Klem klem

toves sammensurium sa...

Så fint og kosligdu hardetrundt husveggene...her er det nok kjekt både å bo og besøke!!Elsker lavendel selv,lukt og utseende :)
God ny uke!
Toveklem :)

Anonym sa...

Go mårrån frue! ;-)
Å du verden så flott du har det i tuna di, Gry! Hadde eg ikkje likt deg så godt, så hadde eg kanskjeee blit ørlite misunnelig... Neidå, tuller - unner deg det, du er sabla flink til å få det til - og vakkert - det blei det! Men noe eg misunner deg på ordentlig, er et slett inngangsparti! Mi har ein bratt bakke opp til oss, så der igården må eg rigge til på plattinger og veranda. Forøvrig er mannen godt igang med ny veranda og eg gleder meg til å gjør noe anna enn tidligere år. Då har eg hatt paviljong og utekjøkken der, men nå trur eg at eg vil flytte paviljongen ut på plenen heller. Med innfelt lys i gulvet, trur eg det blir nettere uten "telt". Utekjøkkenet derimot, ser eg for meg at eg fremdeles trenger og det er jo koselig au, uten å ta for mye plass. Uansett er det FANTASTISK at sola skinner idag og det ser ut til å bli varmt - on time...
Håper du nyter dagene og ser frem til skule- og jobbferie. Ha det så fint - go klem Annette ;-)

Fargerike Grimstad sa...

Hei! Så kjekt at du finner det du liker hos oss! Gråtonene i sink er nydelig til lilla lavendel. God sommer! Hilsen fra Fargerike Grimstad

Fargerike Grimstad sa...

Hei! Så kjekt at du finner det du liker hos oss! Gråtonene i sink er nydelig til lilla lavendel. God sommer! Hilsen fra Fargerike Grimstad

-Mia- sa...

Kjempefint! Så koselig det var med velkommen skilt! Ha en fin dag! KLEM