lørdag 22. juni 2013

Lykken er en himmelblå KitchenAid Blender!

Lykken kan være mange ting, men akkurat på kjøkkenet har hverdagslykken tatt form i en deilig himmelblå KitchenAid blender. Min gamle kjøkkenmaskin takket for seg i påskeuka, og da fikk jeg endelig anledning til å kjøpe hjem min første KitchenAid kjøkkenmaskin, og den har vært i bruk nesten daglig siden da. Fantastisk maskin.  Dessverre kunne ikke den gamle blenderen virke uten resten av kjøkkenmaskinen, så da den gikk i stykker mistet jeg blenderen også. Kan tro jeg har savnet å lage smoothies, pesto, sauser og kakefyll og alt det andre jeg brukte blenderen til!



Siden da har jeg ventet og fulgt med både på nett og i butikker og håpet å komme over blenderen til KitchenAid i samme farge som kjøkkenmaskinen. Dèt har vært et aldri så lite puslespill. Denne fargen er jo ikke i standardsortimanget til Kitchen i Norge, så det tok noen timer på nettet å finne en i denne fargen.
Det er jo mange som blander farger på KA maskinene, men jeg synes denne blå gjør så mye ut av seg alene at å kombinere den med en annen farge kunne bli litt mye. Kan tro jeg ble glad da jeg fant denne, og da tok det ikke lang tid før den kom hjem til oss.



Nå er det jo ikke sånn at jeg går bare etter design, varen må jo kunne levere og brukes til det jeg trenger. Den ligger ofte hlyt i prissjiktet, og da forventer jeg at varen lever opp til det. Jeg undersøkte mye på nett før jeg kjøpte den, og KA blenderen kommer langt oppe i tester/vunnet tester, og det forstår jeg godt etter å ha tatt den i bruk.  
Det herlige med denne blenderen er at den i tillegg til alt det en vanlig blender kan, også er super til å knuse is, masse is! Og det uten å bli varm eller "hoppe" på benken. Så herlig for ungene, de får jo nesten slush-is, og de er så fornøyde! 
Blenderen har vært i bruk utrolig mye, og spesielt er det smoothies og min italienske sorbèt is som jeg lager i denne. Kan tro den er god;). Kanskje du har noen gode oppskrifter du bruker din blender til? Jeg blir kjempeglad om du deler dem med meg, og kanskje forteller hvilken farge din KA er også?


Her hos oss har vi sommer annenhver dag for tiden, det lover jo godt for ferien...:(. Godt det er noen uker igjen til min ferie. Denne helgen skulle jeg egentlig ha fri, men jeg ble forskjøvet fra neste helg da jeg trengte fri den helgen. Heldigvis jobber jeg dag imorgen, så da får vi litt St.Hans feiring likevel. Etter det har jeg en hel uke fri, kan tro jeg gleder meg!

Ønsker dere alle en herlig helg, og en god St.Hans feiring!

3 kommentarer:

ingridsboble sa...

Jeg har en nesten ny Kenwood, men kjenner at jeg gjerne skulle byttet den ut med en lekker KA! Det kan nok ta sin tid... ;)
Kjempefin farge du har funnet på maskin og blender!
Ha en flott st.hansfeiring :)
Klem fra Ingrid

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Ingrid! Ønsker deg også en deilig st.hans!

mirjamsdrøm sa...

Kitchen Aid produktene er bare så stilige! Nå som nytt kjøkken blir realitet for med, kan jeg kanskje unne meg noe av det jeg også ;) Håper alt er vel med dere, og at vi ses i løpet av sommeren :) klem klem