lørdag 1. juni 2013

Bursdagsfest i hagen, og ambulansetur til barneavdelingen.

Denne uken har bare løpt avsted. Dager fulle av jobb og aktiviteter hjemme, og bursdagsfeiringer! Det har vært liten tid til andre ting, som å oppdatere bloggen. Beklager det...skulle ønske døgnet hadde mer enn 24 timer, men av og til skjer det ting som en ikke kan forutse og så løper dagene fra meg. 

I går måtte jeg ringe 113 med minstemann på 2 år pga alvorlig allergisk reaksjon, og begynnende tette lufteveier. Ingen av medisinene jeg hadde hjemme virket, og jeg skal ærlig innrømme at hvilepulsen var alt annet enn rolig da jeg stod og ventet på ambulansen. Så da ble det ambulansetur til sykehuset, og direkte til barneavdelingen for behandling der. Jeg er SÅ glad for at det nå er tilstedevakt på barneavdelingen. Lilleskatt fikk racemisk adrenalin i inhalasjon og en god dose Betapred, og det hjalp. Hvesingen i pusten avtok og ble borte, og han ble mindre og mindre preget av utslett og elveblest. Vi fikk tilbud om å bli over natta, men da barnelegen forsikret at den allergiske reaksjonen ikke ville utvikle seg mer enn den hadde gjort, valgte vi å dra hjem med åpen retur til barneavdelingen. Jeg fikk klar beskjed om å ringe 113 neste gang også, og fikk med nye medisiner jeg skulle gi, i tillegg til Epi - Penn. 

Vi var hjemme i 23 tiden i går, men i dag kom morgenen litt vel tidlig da minsten våknet kl. 05.30. Det sier det seg selv at natten ikke har vært brukt særlig mye til soving. Har sjekket minsten en god del, men det har heldigvis gått fint. Dermed satser jeg på at det går bra å arrangere bursdagsfest i dag likevel, og jeg er i full gang med kakebaking og matlaging allerede. Denne uken ble nemlig gutten vår, M hele 7 år, og det må jo feires! Ikke bare èn gang, men hele tre ganger. Sånn blir det når en har stor familie og skolen også skal ha sin del. Koselig er det ihvertfall, og jeg satser på at det braker løs med koselig familiemiddag i ettermiddag, og  skolebursdag imorgen!


De siste dagene har det vært fint vær her på Sørlandet, og siden det er meldt fint vær nå i helgen også, så har vi montert paviljongen og satt frem noen av hagemøblene. I dag skal vi montere et stort seil på veggen på motsatt side av huset, og sette ut hagemøbler der også. Vi håper været er med oss og lar oss sitte ute i dag, det hadde vært deilig!


 Det er så koselig å få ut møbler og gjøre utrområdet klart til kos og lange sommerdager. Da vi først fikk paviljongen var jeg egentlig ikke så fornøyd, men det har forandret seg. Nå synes jeg det er utrolig herlig å ha en liten oase i hagen som gir skygge, og så er det lett å skape et koselig uterom når en har tak og vegger. Jeg har planer om å henge happylights i taket, tror det blir koselig!


 Nå skal jeg hive meg over ostekaken og få den pyntet, og så er det vel bare å finne frem verktøyboksen og montere seilet. Tenkte å innvie Ninelle kjolen jeg fikk fra USA i dag, gleder meg til å bruke den! Jeg brukte den blomstrete/sorte kjolen på en middag på Apotekergården på torsdag, følte meg så fin! Herlig og veldig gøy å ha skapet fullt av nydelige kjoler! 

Ha en flott helg alle sammen, håper den blir roligere for dere, og uten blålys;).

1 kommentar:

ingridsboble sa...

Skummelt å måtte inn på sykehuset i hui og hast - godt vi fortsatt har det nærme! Krysser fingrene for at det fortsetter sånn :) Håper det går bra med lillegutt

Kjempekoselig uteområde dere har laget til :)
Kos deg med bursdagsfeiringer og kakebaking!

Klem fra Ingrid