lørdag 11. mai 2013

O`lala...da var litt av sommergarderoben i boks!

Dette innlegget er vel ikke akkurat interiørorientert, men man lever jo ikke av det alene så jeg håper du har lyst til å lese videre selv om dette altså omhandler min oppdagelse av nye nettbutikker;).
Som trebarnsmor med minstemann hjemme med feber må man være effektiv, og bruke tiden godt. Akkurat nå ligger lillegutt og sover ved siden av meg, og da benyttet jeg sjansen til å surfe litt på nett. Og det er da jeg helt tilfeldig kommer over den fantastisk nettbutikken Alexismote.no, som hadde de vakreste kjoler med flotte snitt! Med rådene fra stylisten jeg vant konsultasjon med friskt i minne, tok det ikke lang tid før jeg fant tre vakre kjoler som passer til de fleste anledninger. Dermed var sommergarderoben fornyet på 1 - 2- 3;)
Nyskjerrig? Følg med så skal du få se;)


Først ut er den klassiske "lille sorte". Jeg synes jeg hører min kjære allerede; " du har jo en heeelt lik i skapet"! Typisk mannfolk, men neida, langt i fra. Jeg har en sort liten kjolesak ja, men den er jo ingenting lik denne! Stoooor forskjell, som alle dere sikkert forstår. Denne er lettere å konvertere i alt fra selskap til trendy med litt tilbehør som et bredt belte og smykker. Draperingene og empirelivet gjør kjolen utrolig lekker, og jeg liker at toppen kan tas av eller på skuldrene alt etter hvor dramatisk effekt en ønsker.



Kjole nr. 2 som fant veien i handlekurven er denne lille lilla saken. Toppen er utrolig vakkert på denne synes jeg, og fungerer fint med skjørtet som har en del mønster. Skjørtet er helforet og har stor vidde som gir folder og et naturlig fall. Jeg synes denne ser utrolig behagelig ut. En herlig lett sommerkjole! Med beige høyhælte sko og lett rosagyldne toner i ørepynt og armbånd er den klar til det meste. Til selskap kan den også pyntes opp med et chiffonsjal i en lekker sart rosahvit tone. Jeg ser for meg denne som en kjole jeg drar på shopping i, byturer med venner, kafè besøk...lunsj? Eller familiebesøk og aktiviteter med guttene våre. En kjole som er allsidig og lekker på en gang!


Sisteman ut er denne lekre saken. Elsker fargene i skjørtet, og at det sort bunn. Mønsteret og fargene gjør at en kan kombinere kjolen med en mengde farger i sko; som brunt, beige, sort, turkis, grønn, og lilla. Måten toppen er drapert på i livet er ikke bare flatterende og viser frem formene, men gjør at stoffet i skjørtet "løftes" frem og virker sommerlig og lekkert. Samme kjole hadde også mørkeblå topp uten drapering, og det gav et helt annet inntrykk av kjolen. Denne kjolen er vakker i seg selv, men kan pyntes opp med smykker og et lekkert chiffonsjal i turkis.

Kan forresten legge til at jeg snakket med Alexis mote i dag vedrørende bestillingen min. Selv om butikken ikke hadde åpnet ennå, fikk jeg utrolig god hjelp og svar på alle mine spørsmål.  
God service lønner seg alltid;)! 
  
Jeg fikk vite at kjolene sendes i dag, og nå gleder meg utrolig til å få disse hjem, og håper de blir like fine på som på bildet. Jeg er ca samme størrelse som modellen på bildet, så det er jo lov å håpe;).
 
God helg alle sammen!

8 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Å så fine, da gleder jeg meg til å høre om du er like fornøyd når du har mottatt kjolene. Utrolig deilig å se modeller med kjøtt på beina, da får man jo et bedre inntrykk av hvordan klærne kan se ut på oss vanlige dødelige. Fant ikke link til eller navn på nettbutikken, det skulle jeg gjerne hatt.

Klem fra Kari

Guttemamma sa...

Wow, til alle tre!! Nydelig snitt, og jeg tipper mannen din zapper igjen når han ser hvor lekker du blir!!
Klem♥

Anonym sa...

Endelig en nettbutikk gor oss som ikke er str 36!! Tusen takk for tips!! Kjempeklem!

Hanne sa...

Fantastiske kjoler! Spesielt den sorte...lekker!! Greit om jeg kopierer deg;)? Lov å opp datter når du får den! Klem

Lisa sa...

Hei på deg! Takk for flott innlegg! Nå fikk jeg noen gode tips. Jeg lurte på om de bare har nettbutikk, eller om de har vanlig butikk også? Hvis de har, vet du hvor den er? Jeg bor også på Sørlandet, og ville gjerne prøvd dem i butikken. Håper du forteller om de passet? Ha en fin dag!

Linnea sa...

Oj, dette var nydelige kjoler! Takk for tips! Den nettbutikken var ny for meg, og akkurat hva jeg mener trengte med en sommer full av selskaper! Kjenner visakortet må luftes litt ja:D! Ha en superfin dag! Klem

rita sa...

Jeg har akkurat vært innom butikken i Oslo. Veldig hyggelig og masse flotte klær!!!!

Anonym sa...

Howdy Gry!
Himmel og hav, å flotte snitt dei kjolene hadde! Dei var bare lekre...
Det er så gøy når ein finner noe som matcher ens egen stil, og enig med deg at service er viktig!
Så flott den krukka med topp var, eg går au og myser terrenget for nye utekrukker for eg måtte kassere eindel ivår. Handla ei sinkbalje igår, og gleder meg til å fylle den med ein frodig hortensia.
Håper ellers du har fine dager, til tross for ein sjuk gutt - håper det er over snart, så dere er i rute igjen til 17.mai! ;-) Alt stopper opp på ein måte når ungene er sjuke, om det så bare er ein forkjølelse. Nyt dagen - klem Annette