søndag 26. mai 2013

Loppemarked på Hove, og litt nytt til hagen!

Loppemarket er gøy, da kan en finne mange flotte skatter! I går gikk det store Lions Loppemarkedet av stabelen i på Hove, og det var utrolig artig! Jeg tok turen i lag med en god kollega fra Akuttmottaket, og verden er jo ganske liten, så jeg traff flere fra jobb og omegn som jeg kjente. Koselig altså. masse folk, og utrolig mange ting! Det gøyeste er jo å dra uten at en skal ha noe spesielt, for da er en litt er åpen for å finne gode kupp. Likevel var det en ting jeg håpet jeg skulle finne, nemlig et avlastningsbord til verandaen. 

Jeg har hatt lyst på et bord som jeg kan pynte med sommerblomster og søte tallerkner, fat med litt frukt og krukker med noe godt i. Greit å ha til å sette salater og grillmat på, og ikke minst noe kaldt til å ha i glasset! 


 Det var masse møbler på Hove, men etter en stund fikk jeg øye på et lite søtt hvitt bord innerst mot gjerdet. Halvveis gjemt bak noen grønne møbler stod det og ventet på meg. Bordet har to ileggsplater på hver ende, og dreide hvite ben. Enn så lenge står det på uteplassen foran huset, men det kommer snart på plass bak.
Jeg fikk bordet for en femtilapp, det må vel være et kupp;)


 Men det var ikke alt jeg fant! To flotte globuser med lampe inni til gutterommene ble også med hjem, og dette flotte speilet! Det passer perfekt i trappeoppgangen i gangen vår.


Speilet fant jeg under en del bilder og esker, så det kan lønne seg å løfte og flytte på saker og ting. Loppemarked er utrolig gøy!
 


 I dag skal vi opp til bestemor en tur, pappa kommer hjem på besøk for første gang siden desember. Ikke godt å vite om det blir flere muligheter som denne, så vi skal nyte dagen til det fulle, alle barn og barnebarn. Håper dagen blir fin. 
Ønsker dere en flott søndag!

3 kommentarer:

ingridsboble sa...

Så fine ting du fikk med deg hjem!
Det speilet var lekkert :)
Ser ut som enda en deilig dag her på Sørlandet, så den skal nytes! Kos deg på besøk hos foreldrene :)
Klem fra Ingrid

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Hvor har du været heldig med disse fine fund.
Flot er det.
Jeg kan også lide at gå på loppemarkeder og finde gode skatter.

Marit sa...

Herlig med loppis :) Kjempefine funn du gjorde :)