onsdag 1. mai 2013

1.mai og beising av terassen

Endelig er vi i mai!! 
herlig, nå må det jo snart bli varmt og deilig! Jeg har så store planer for hagen i år, lage bed, plante masse herlige stauder og blomster, litt Salix her og der, japansk kirsebær og thuja. Gleder meg som en liten unge til å få få jord under neglene!


 Men det er ikke til å komme utenom at våren også fører med seg en del arbeid, som å klargjøre hus og hjem, male èn husvegg, vaske en annen, og ikke minst; beise verandaen...
Det siste bare må vi gjøre i dag, og min kjære har fått oppgaven å begynne med terrasserensen. Jeg skal nemlig på jobb i kveld, så jeg tar det litt rolig før det braker løs i kveld. Det er jo 1. mai tross alt!


Gleder meg til å få ut hagemøblene på verandaen igjen, og spise frokost ute og kose oss. Jeg har forresten store ( og da mener jeg store) planer mht verandaen, men jeg må innhente litt anbud først...Det kommer til å bli såååå råfint! Men, ingenting kan gjøres hverken med møblering eller andre ting før gulvet er beiset, så det er første prior akkurat nå. Vi bruker fargen "Mahogny", for at den skal være som en forlengelse av gulvet i stua/kjøkkenet når dørene er åpne. 
Godt med alt som er gjort da, for her står oppgavene i kø!
Ha en fin fridag alle sammen!

6 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Så herlige bilder!!
Verandaprosjekt...nå er jeg spent ;)
Er uansett helt sikker på at det blir kanllfint, du er jo ikke typen som ikke vet hva du gjør :)
God vakt på jobb!
Klem klem

berntsenoghuset sa...

Så utrolig koselig du hadde det der da :)
Jeg gleder meg til forkjølelsen er helt borte, da blir det hagesenter neste. Må få ut litt blomster på verandaen vår og.

Ha en fortsatt fin kveld ! :)

Anonym sa...

Go mårrån, frue!
Fantastiske bilder å drømme seg bort i. NÅ er våren kommet - og det var på tide! ;-)
Så stilig at du har "forlenga" mahognygulv-følelsen ut på verandaen. Genialt! Og nå er eg veldig spent på prosjektet ditt...
Var det ikkje du som handla deg ein hage/rose portal ifjor? Trur det var på den tida eg "fant" deg, og er veldig spent på åssen den ser ut iår? Tok du den inn i vinter, eller har du planta slyng rundt, slik at den skal fortsette å blomstre nå? Har lyst på et eller anna i den stilen sjøl, derfor er eg litt nysgjerrig.
Håper du har hatt ei fin helg, med både beising av veranda og jobb og at varmen kommer nå - slik at du kan fortsette å rigge til ute. Ha ein fin dag!
Go´klem - Annette

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Mirjam! Ja nå kan du lure nå;). Du skal få referat over rødvinsflaska imorgen;). Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei berntsenoghuset! Så koselig å høre fra deg! Artig at du likte verandaen vår, gleder meg til å få alt opp å kjøre igjen! Jeg bare elsker hagesentre nå om våren, det klør i fingrene etter å komme igang! Håper du blir bedre snart og kommer deg ut du også:). Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei på deg, Annette! Takk for fine ord, det var koselig! Roseportalen vår har det bare fint, ikke snev av rust eller misfarging, og den har stått ute i hele vinter. Jeg har til nå hatt klematis på den, men skal lage et nytt opphøyd bed ved siden av denne, og der skal jeg plante smaragdthuja og et par voksevillige rosa og hivte klatreroser. Tror det blir fint, kombinasjonen av roser og klematis:). Terassen har blitt ferdig renset, puha for en jobb! Sånn går det når det går fire år mellom hver gang en tar jobben;). Satser på å beise til helga, må tørke litt først. Ha en fin dag videre du også, du har vel en haug med prosjekter du også?