onsdag 24. april 2013

Vårens kinderegg; fargerike og søte boller til mat

Tenkte jeg skulle tipse dere om noen lekre plastikkboller jeg fant hos Feel på Harebakken! Hos oss er plastboller en forbruksvare som både sprekker og går i stykker, så innimellom er jeg på utkikk etter noe nytt. At de i tillegg er litt fine å se på er jo et pluss, for da er det jo greit å bruke dem til avlastning og mat når vi har gjester.


En annen ting som er litt artig er at bollene har omtrent identisk mønster til "Mynthe" serien fra Ib Laursen. Jeg har så vidt begynt å samle litt på dette, og ble ganske overrasket da jeg pakket opp plastbollene og satte dem inntil. Dessuten kommer du jo mye billigere ut også, ved å kjøpe disse kontra tre "Mynthe" boller  i keramikk. At fargene passer sammen er veldig greit, det gjør det lett å dekke et nydelig sommerbord.


 
Disse bollene fra Modern House heter "Lotus", og kommer i sett av tre med ulike størrelser i fargene lyseblått, rosa eller lilla. Jeg synes de er ypperlige til krem, deiger av ymse art, salater og rundstykker/brød til måltider m.m. Av og til har jeg planter i dem også, eller chips ( og det er jo veldig praktisk når ungene har venner på besøk). 

Alltid gøy å finne noe som fargerikt og vakkert, praktisk og anvendelig, og som atpåtil er billig!
Vårens kinderegg;). Ellers har vi det fint her hjemme, ungene er endelig friske, jekslene til lillegutt har kommet frem, og nettene har roet seg igjen. Herlig altså. Om noen timer er det jobb for meg i Akuttmottaket, og så må jeg innom pappa en tur også. 
Ønsker dere alle en fin onsdag, og husk at det snart er helg igjen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOW! Så lekre...
Disse blei eg rett og slett frista på, så takk for tipset, Gry! ;-)
Eg syns Rice-bollene med lokk au er greie, men stort sett er det så himla grelle farger. Det er liksom bare ein og anna som er fin å kvile øyene på. Godt at ungene livner til. Tenner er vondt for dei små, så godt for alle når det roer seg. Håper ellers at det går bra - etter forholda - med far din, og at du fikk ei fin stund med han i ettermiddag.
Tenk Gry, idag sendte eg snuppa avsted bare i jakke og joggesko på skulen, for 1. gang i vår - og mi skriver snart mai! Det var on time, altså! ;-) Idag har staue-vindu, -gardiner, -lifter og -karmer fått vår-nedvasken, og det kjenns godt. Plutselig blei gardinene så kvite...hm...stearinlysa tærer hardt på kvitt. Eg liker nå best å legge skylda på peisen, for den soter den au. Nyt våren med amnn og barn!
God vakt - god klem - Annette ;-)

Hegemors store, lille verden sa...

De er knallfine, Gry:):) Ønsker meg også slike:)
Utrolig herlige bilder med rundstykkene!!:) Goood helg:) klem fra Hegemor:)