lørdag 13. april 2013

Søstrene Grene, og vår på kjøkkenet!

For en stund siden var jeg innom bloggen til Manuela ( Passion4baking) og la merke til at hun hadde funnet en haug med herlige boller til å bake i hos Søstrene Grene (SG)! Ettersom min beholdning med div. Ikea og Tuppeware boller har sett sine bedre dager, kunne jeg godt ha fyllt på med litt nytt. Så, full av optimisme og motivasjon etter Manuelas nydelige bilder, tropper jeg opp på Harebakken og finner ut at joda, boller har de. I lime, sort, hvitt og grått. Ikke snev av rosa eller nydelig turkis å spore i annet enn små til medium boller. Kan sortimanget være ulikt i forskjellige SG butikker mon tro? Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet, men tre medium turkise boller fikk uansett bli med hjem
Fargen er jo bare herlig, og gav vårstemning på kjøkkenet med en gang!

 
 Selv om det ikke var så mye å velge i når det kom til boller, så var det mye kjøkkenutstyr i mange lekre farger og varianter
Det som er greit med SG, er at prisene er så lave. Så da går det fint å supplere med litt nytt, og en kan velge litt andre farger enn det som finnes i typiske kjøkkenbutikker som Jernia, Kitch`n osv. Jeg liker å ha litt kjøkkenutstyr stående fremme også, for da blir det fortere til at en bruker det. Ihvertfall har det vært slik med min KA. Dermed passet det jo fint at det stod en tom krukke fra Bloomingville på benken som jeg hadde lurt på hva jeg skulle bruke til. Nå rommer den en bit av solblå himmel;).

 En annen ting jeg aldri får nok av er gode kjøkkenhåndklær. Disse  er også fra SG, og samme farge som kjøkkenutstyret. Nå har jeg vasket dem og er spent på om de tørker like bra som de er søte å se på. Nå er det jo sånn ( i vårt kjøkken ihvertfall ) at jeg flytter litt rundt på ting og tang innimellom. Derfor var det jo ekstra artig å se at alt som ble med hjem i går var i samme fargeskala som KitchenAid`en



Friske urter er jeg også veldig glad i, og hjemmelaget pesto er en klar favoritt! Dermed går det en del basilikum hjemme hos oss, og Oregano er jo brukbar til det meste ( som pizzaen som er på menyen på søndag). Nå føler jeg at våren er på vei inn på kjøkkenet, og resten av gårsdagens fangst får dere se i et annet innlegg;).

Håper dere får en flott helg!  

4 kommentarer:

Lite hi sa...

SG er en av mine favorittbutikker! :) Herlig kjøkkenutstyr du fant!

Ha en fin lørdagskveld!
Klemmer fra Lite hi

Drømmeboden sa...

Friskt og lekkert! Deilig å få litt farger inn i heimen :) Hjemme hos meg har stuen fått litt rosa detaljer, mens kjøkkenet har fått en del grønne :-) Gir deilig vårfølelse, og det er ikke mye som skal til heller :-P

mirjamsdrøm sa...

Herlige farger!!
Gøy med noen fargeklatter innimellom :)
Hå en fin søndag!
Klem klem

Daisys home sa...

Så utrolig lekkert og innbydende på kjøkkenbenken din :) Gjør seg med farger av og til :)

Ha en finfin start på den nye uka
klem sissel