søndag 21. april 2013

Søndagsmorgen, ferske rundstykker, og om litt er kaffen klar...

God morgen alle sammen! 
Håper dere har hatt en fin morgen så langt! Jeg håper at dagen idag blir ganske så mye bedre enn den i går, som startet med tre timers søvn, sykt barn, og tett kjøkkenvask.
Nå er imidlertid vasken oppe og kjøre, og siden Ole Lukkøye bestemte seg for en liten pause i natt og ikke en U-sving som natten før, så har små og store har hatt en litt bedre natt i natt.

I dag skinner sola fra blå himmel, og snøen er borte fra hagen!! Hurra! Energien er på vei tilbake, og nå har jeg akkurat satt en svær rundstykkedeig. Tenker det blir jubel i huset når de får nybakte rundstykker til lunsj! Når dagen starter kl 06.10, så får en gjort ganske så mye har jeg funnet ut. Tre maskiner klær er vasket, kjøkkenet ryddet, badet vasket og oppvaskmaskinen kjører som bare det. Guttene ser på barnetv i kjellerstua, og jeg har fått et etterlengtet besøk av Hr. Ro og Hr. Fred, som betyr bloggetid for mamma med varm kaffe i koppen. Herlig med søndag!




Etter at jeg har begynt å bake så mye, så har jeg investert i litt nytt utstyr på kjøkkenet. Disse bollene fra Ib Laursen i serien "Mynthe", har så absolutt blitt brukt flittig. Veldig greit med slike ting som tåler fryser, oppvaskemaskin, stekeovn m.m. Skal det fungere hjemme hos meg, så må det ha en funksjon og være enkelt å bruke. At de i tillegg kommer i så nydelige farger som himmel-lyseblått og sjokoladeis-farge ( min versjon), er jo bare en bonus. I tillegg passer det fint inn til både kjøkkenmaskin, og GG serviset vårt, og jeg bare elsker dekoren og formene!


Hmm...kanskje jeg skal bake litt mere nå som jeg først er igang? Kanskje en deilig blåbærpai til dessert etter middagen? Så får jeg prøvekjørt den lyseblå paiformen også?
Nam....

Hva er dine planer i dag? 

8 kommentarer:

Linemor sa...

Så utrolig effektiv du er! Dette høres ut til å bli en fin dag, og nybakte rundstykker er jo noe av det beste som er! Heldige de som har deg:). God helg!

mirjamsdrøm sa...

Å så effektiv du er!!!
Tenker dagen har vært super :)
Nyt kvelden også!
Klem klem

♥ Netta ♥ sa...

Det må jeg si er en pangstart på søndagen med deilige rundstykker til frokost! Jeg ELSKER gjærbakst, men prøver å redusere inntaket frem mot sommeren og håper dette skal gjøre underverker for sommerkroppen - hi, hi :-) Så lekkert bakeutstyr du har. Jeg har så lyst på KitchenAid, men har skjønt at den kanskje ikke er så god på elting. Siden jeg lager mest gjærbakst har jeg vært litt usikker. Men, lekker er den ihvertfall.

Takk for den skjønne kommentaren ang. ny jobb inne hos meg søta. Jeg må innrømme at det var en ganske tøff avgjørelse å ta, men jeg gleder meg masse til nye utfordringer. Man må ta noen sjanser for å komme seg videre i livet ;-)

Ønsker deg en herlig uke!

Klem
Netta

Anonym sa...

Go morgen frue!
Så godt at søndagen var god! Det er tungt med tøffe netter når ungene er små, ein trenger liksom energien til dagen lir på og ikkje gå på overbluss om natta... Nydelige kjøkken bilder (som alltid) Eg har au mange av dei skålene og her er ei au i flittig bruk, men eg leiter så himla etter IB Laursen´s emalje kopper i mint, rosa og lyseblå - og nå er dei søkk vekk! Før påske såg eg dei pveralt, og nå finner eg dei hverken på nettet eller i butikk. Så kom eg på at den butikken mi var inne på, der du handla vinterdress, der trudde eg dei hadde det. Har googla alt eg kan komme på, men finner ikkje ut å den butikken heiter. Kan du være grei å gi meg navnet på den?
Håper formen på guttungen er bedre og at du og dine får ei fin veke!
Go klem - Annette ;-)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk for fine ord! Det ble en fin dag, godt å kunne bruke litt tid til å kose seg litt ekstra med hjemmelaget mat. Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Mirjam! Vi har kost oss veldig:) . God mandag til deg og dine! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Takk for utrolig koselige ord! Jeg er veldig glad i gjærbakst, og baker mye for tiden. Koselig å ha tid til å lage litt ekstra! Mht KA så synes jeg den er super på alt fra gjærbakst til kalket, krem, makroner osv osv. Den klarer ikke å lage mer enn tre brød av gangen, men jeg baker lite brød så det går fint hos oss. Jeg elsket denne maskinen, og har aldri hatt så fine bakverk som etter at jeg kjøpte denne. Bruket den også til å dele opp stekt kylling og lage potetmos. Endeløse muligheter! Ha en fin mandag! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

God morgen Annette! Butikken heter Kenza, og det et det jeh har kjøpt mine ting i Mynthe. Så ikke emaljekopper der, men de hadde glasstøy i alle fargene? Minsten er i bedre form, tror det er jeksler på gang? Her skinner sola og jeg koser meg i hagen. Koselig at du likte fra kjøkkenet;). Ha en fin dag! Klem