tirsdag 2. april 2013

NiB utfordring: vårfornemmelse del 2

NiB har faktisk gitt oss mulighet til å delta med to innlegg i denne konkurransen; og det kan jeg jo ikke la gå fra meg! Så da kommer innlegg nr. 2 med bilder av den ultimate vårblomsten for meg; nemlig tulipaner. For er det noe vakrere enn en stor bukett tulipaner som bare lyser på kjøkkenbenken.


 
Tulipaner i årets fargetoner er nydelig nå på våren, og gir skikkelig stemning med en gang. Disse krispe, herlige blomstene som bare oser vår! Riktig nok står de ikke så lenge, men det gjør ikke noe. Forandring fryder, og da er det jo egentlig veldig greit at de takker for seg etter en ukes tid. Dermed kan jeg jo ha hvite en uke, karamellbuketter ( uten gule tulipaner, for jeg liker ikke gult) en annen uke, eller rosa? En kan jo helt drømme seg bort i så nydelige, sarte farger...


For oss på Sørlandet har det vært som om våren flyttet inn allerede før påsken tok av, og jeg håper det fortsetter i samme stil. Idag har det vært helt herlig her hos oss; med sol fra blå himmel og nesten vindstille. Jeg er så klar for vår... 

11 kommentarer:

Lite hi sa...

Dere er heldige med klimaet, altså :) Flott bidrag.

Klemmer fra Lite hi

ved siden av sa...

Nydelige bilder av nydelige blomster!
Er sååå glad i tulipaner:)
fin tirsdagskveld til deg:)
klem nina

evalevabo sa...

Tulpaner är min favorit blomma nummer ett. Så läckra. Fina färger.
Ha det fint.
Eva

Anonym sa...

Flotte innlegg til NIB!
Heier på deg, Gry! ;-)
Go´Klem - Annette

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk; Lite hi! Det var koselig sagt av deg. Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Nina! Det var spesielt koselig å høre det fra deg; du er jo så utrolig dyktig til å ta bilder selv! Ha en fin kveld du også! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Eva! Det var koselig, og jeg er helt enig i at tulipaner er utrolig vakkert! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Anette! Håper du har hatt en fin påske? Kanskje laget litt ekstra godt med den lekre rosa Kitchenaiden din? Vi snakkes snart, ha en fin kveld. Klem

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Så dejlige vår billeder du deler.
Dejligt og inspirerende.
God dag til dig.
Klem Lonni

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Ps: Har lagt mig til som fast læser samt lagt din blog på min blogliste

Maries smak sa...

Nydelige tulipaner, for en fin farge!

Ha en fin søndag!
Hilsen Marie :)