tirsdag 2. april 2013

NiB utfordring; Vårforberedelser del 1

Etter en lang vinter med snø og kulde har jeg lyst på sol, blå himmel, varme og farge! Jeg klør i fingrene etter å få blomsterjord mellom hendene og plante i alt fra krukker til bed. Kjenne gleden av at det spirer, og rydde bort rester av vinterens spor. Men...enn så lenge får det bli med ønsket, for store deler av hagen er ennå dekket av snø. Så da er det jo ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet; hvilket ikke akkurat er min sterkeste side. Dermed bar det frem med jord og løk, og jeg gikk i gang med å plante inne. At blomsterjorden var frossen etter å ha stått i garasjen er ingen hindring, en skovarmer kan tine det meste gitt...;).
Dermed ble det nydelige blå perleblomster trygt plassert i jord i vasen fra Riviera Maison. Vasen står på kjøkkenbenken, og står fint til kjøkkenets fargeklatt som er min herlige nye Crystal Blue KitchenAid. Den gir meg så herlig energi og vårfølelse i seg selv, og bringer smilet frem ( selv på en morgen hvor jeg var gått tom for kaffe).


Selv om det fortsatt er en del snø ute, og vinteren ikke helt har sluppet taket; så klarte jeg ikke å la være å gi trappen litt vårpynt. Våren kan jo ikke komme fort nok, og jeg er sikker på at jeg har gitt naboene mange ting å smile av opp igjennom. Jeg er nemlig typen som rydder inn og ut mellom hver regnbyge, og som koster trappen ren for snø bare for å få ut kurven med puter. 


Uhelbredelig der jeg altså, men den herlige kriblingen av vår er bare herlig! På trappa har jeg mange koselige stunder med kaffe og bladene mine, og når jeg kan sitte så lunt og godt på reinsdyrskinnet; så er det jo bare deilig.


Så litt vårforberedelser har det altså blitt her også. 
Nå er det bare å vente på at snøen forsvinner så jeg kan plante i alle kassene på trappa! Og dersom jeg var så heldig å nå frem i denne utfordringen; så har jeg allerede planene klare;)!
Lov å drømme, ikke sant?

4 kommentarer:

Hverdagsliv det gode liv sa...

Nydelige farver og bilder! Så skikkelig godt ut å sitte på den trappa di :o) Våren kommer plutselig, det er ei herlig tid vi går i møte :o) Ha en strålende tirsdag! Klem fra Nina

Julie sa...

så herlig vårstemning det er hos deg!
Digger fargen på Kitchen Aid´n din!
Lykke til i Nib´s utfordring!
Klem fra Julie :-)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Nina! Ja, det er herlig å sitte der, nesten vindstille og deilig med sol! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Julie! Så utrolig artig at du likte fargen på kitchenaiden min! Har googlet litt og faktisk ikke funnet andre blogger med denne fargen. Jeg er fortsatt kjempefornøyd med både maskin og fargevalg! Tusen takk for lykkeønskning; og ha en fin kveld! Klem