torsdag 7. mars 2013

Nei, jeg må vel bare innrømme at jeg ikke har det jeg heller...

Jeg har altså ikke grønne fingre. 
Uansett hvor mye jeg prøver; så glemmer jeg å vanne, eller gjødsle, eller begge deler. Eller så glemmer at jeg har gjort det, og ender enten opp med en druknet liten sak som flyter i potta, eller jeg glemmer hvor mye gjødsel jeg skal gi og ender opp med en svidd gul sak som jeg ikke kan huske hva heter lengre. 

  
Nei, gi meg heller en herlig bukett med friske blomster! 
De kan en liksom ikke gjøre så mye feil med;). Skulle bare ønske   jeg var litt flinkere til å ta med meg avkappede blomster hjem. Tror det ligger minst et par "hver 6. bukett gratis" kort i veska som sikkert er flere år gamle. Det blir liksom ikke til at jeg kjøper det når jeg er ute og handler, og egentlig er jo det litt synd. For det er jo så koselig med friske blomster hjemme! 

Riviera Maison vase; "Something else"

Men, sånn er det jo bare; noen har grønne fingre og rene oasen i stua, vi andre har kunstige blomster, svidde og lett overhydrerte blomsterpotter og en flora som kanskje er overrepresentert med planter som krever lite vann og lever lenge.
Jeg får trøste meg med at mine grønne fingre har gått i dvale for vinteren; og vekkes til live når hagearbeidet begynner. Og r jeg tenker meg om så gjør det vel egentlig ikke så mye Når det går ann å få en hel haug med krispe, herlige og vakre tulipaner for bare en tyvekroning;)? 
Er du ikke enig? 

5 kommentarer:

Nennes sa...

Åååå, så nydelige :) vakker vase også! Så kos med litt blomster, grønne planter som ikke liker vann er jeg glad i :) he, he
Ha en fin kveld, klem :)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

hihi dina gröna fingrar vaknar nog snart till liv nu när våren är på gång:)
Härlig bukett med tulpaner, man köper nya varje vecka tycker jag.
Ha en fin fredag
Kram Jennie

☆Baronivegen☆ sa...

Hei og hoppsann Gry:)
Så fine bilder:)
Visst det ernoko trøst så har heller ikkje eg grøne fingrar...Eg har ingen blomar, for dei bare visnar...merkelig da der..hahaha..
Og du, puta du lurte på har veninna mi sydd, ho syr puter for salg. Du kan kikka innom bloggen hennas:
hushansen.blogspot.no
Fin fredag til deg og god helg:)
Klems Evelyn:)

toves sammensurium sa...

Vi skal ikke være alle like,noen har grønnere fingre enn andre.Selv har jeg jobbet på blomsterbutikk i 11år og innbiller meg at jeg ihvertfall kan litt.Derfor vil jeg trøste deg med at det finnes planter for alle.Vanner du for lite anbefaler jeg sukkulenter!Tåler å stå i all slags lys.Men en god trøst er billetter,de frisker op på bordene våre og gir et deilig snev av vår:)
Grønnfargen kan forøvrig Bearbeides - lykke til ;)
Toveklem:)

Guttemamma sa...

Hei! For en drømmevase...! Du, den blå duken mener jeg kostet 599,- også var det 20% avslag. Jeg er superfornøyd, har brukt den to lørdager med gjester nå og fått mye skryt!
Klem♥