søndag 24. mars 2013

Hva mener du om KitchenAid kjøkkenmaskinen?

Ja, da har altså min kjøkkenmaskin takket for seg i andre omgang; og jeg er lei av å to ganger ha kjøpt kjøkkenmaskin til rundt to tusen kroner som så ikke virker lenger, og hvor deler går i stykker og ikke kan kjøpes separat. 

Så nå har jeg lyst på en kjøkkenmaskin som ikke bare er god, men som også ser fin ut, og jeg har falt så totalt for en nydelig

LYSEBLÅ KITCHENAID!!!!

  
Den hadde blitt sååå fin på kjøkkenbenken, og til mitt bruk som er brødeiger, visping av krem og en bolledeig av og til; så hadde den vært mer enn god nok. Denne maskinen er lekker, og jeg har så lyst på den! Men; en skal jo være litt fornuftlig også; - det er jo snakk om en del penger for denne. Jeg har funnet ut hvor jeg kan få den relativt billig i forhold til butikkpris; men er den verdt det? Og det er her jeg trenger hjelp fra dere...


 Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på om maskinen er god? Er den verdt pengene? Hvilken farge er "lurest" å velge, for det er jo et vell av farger å velge mellom, og det er sikkert mye mere smart og tidløst å gå for hvit, sort eller grå i forhold til lyseblå. Men den fargen hadde passet så godt inn hjemme på kjøkkenet vårt...



Jeg håper på mange svar, og har dere tips til hvor jeg kan finne denne maskinen, så legg gjerne ved navn på butikk, nettsted og pris. Har du erfaringer med hva som er bra/mindre bra av tilbehør, og hva som er lurt å kjøpe så setter jeg veldig pris på det også!

Ser frem til å høre fra deg! 

6 kommentarer:

Anonym sa...

ikke verdens sterkeste maskin,men god nok til en liten bolledeig,kakerøre,krem osv.har i hvit og love it!!! bare å handle.

Anonym sa...

Noe av det beste med denne maskinen er at den har en solid bolle i stål med hank, den er jo veldig lekker på kjøkkenbenken også.Ikke maskinen for de store deiger og kakerører, men helt grei for en vanlig husholdning. Jeg annbefaler, og har selv en svart som er kjøkkenets blikkfang:-)

Anonym sa...

Syns nok at den kunne hatt større kapasitet når jeg ønsker å bake gjærbakst. er ikke rare klatten du kan ha oppi før den begynner å protestere/riste/hakse. Ellers syns jeg den er super i tillegg til at den er lekker å ha på benken. Min er svart på fargen, men hadde nok godt for hvit eller kremfarget i dag siden disse er mer tidløse farger.

noste sa...

det beste med kitchen aid er at den er så fin å ha fremme;) og det resulterer i att jeg oftere kan by på nystekte rundstkker enn før:)
Ikke den beste kapasitet...1 kg mel er nok for denne maskina.
Det tatt i betraktning er jeg fornøyd med maskina mi:) gjærbakst smaker best fersk ikke sant??;)
Min er i farge creme

Anonym sa...

Kjære Gry!
Først må eg sei takk for sist og så håper eg at du er på bedringens veg nå som mi er på veg inn i påskeuka!?
Vet du at den isblå er fantastisk i fargen, min er rosa og nydelig å se på. Praktisk? Ikkje iforhold til prisen, for når eg sliter med den sterke(?!) Kenwooden min, då seier det seg sjøl at Kitchen Aid´n kun er ei maskin til små og lette deiger. Eg googla og las himla mye på nettet før eg bestemte meg og eg fant vel egentlig ut at hvis eg handla den, så var det mest til smådeiger og på grunn av å lekker den er. Venninna mi kjøpte den i USA for meg, eg gav 1800 NOK og syns det var vel anvendte kronasjer. Men eg må jo koble på omformer når den skal ibruk og så har eg handla ein spesiell blader til å lage luftige bakverk. Denna maskina syns eg ikkje ser ut til å love meire enn den kan, då er eg derimot meire skuffa over dei vanlige variantene mi får handla i nOrge. Dei er elendeige, syns eg! Den gamle Kenwooden eg fikk av mamma, som ho hadde sia 70-tallet - DEN var god den! Men så blei den litt for liten etterhvert, dei nye er plæstic! Eg har au opplevd som deg, at dei ryker til 2-3000 kr og det er irriterendes! Den siste eg handla var sterk og dyyyr, og motoren røyk etter 1/2 år. Det kjedeligste var at dei fixa den, eg fikk ikkje ny. Eg håper du finner glede i ein isblå Kichen, den er iallefall sabla fin å ha på benken om ikkje den akkurat tar den største jobben for deg! ;-) Spent på å høre å du bestemmer deg for!
I helga har eg tapetsert og eg gleder meg såå til han skal få rommet ferdig. Forresten fant eg dén lekre tapeten til vårt soverom på fargerike, då eg var henover - den kvite, med blå striper og litt skrift som dei har hengt opp på ein prøvevegg v/inngangen. Så lekker...og så er Borås-tapetene veldig greie å sette opp. så eg trur den er i box! ;-) Godt å se framgang, det er forarbeidet som er kjedelig og ofte tar tid. Det klør i fingrene etter å tapetsere mere nå, men eg ser mørkt på rivejobben, for mi har glassfibertapet og dei som kan det seier til meg at den er umulig å få ned. Kjenner du til det?

God bedring Gry og kos deg med mann og barn - påska er jo lovd som den flottaste på lenge med sol, så mi får håpe at den tar litt av snøen au så mi kan finne fram våren igjen! ;-) Go klem - Annette ;-)
PS! fantastisk flott med lysfata du har rigga til og det blå LB-dillet du har på kjøkkenbordet. Det var kjempekoselig. Ein lysblå kitchen sklir jo rett inn der... ;-)

Anonym sa...

Den kan ikke brukes til å bake brød i (med mindre du bare baker ett brød eller to, og de fleste baker jo en deig på 4 brød når de baker brød),
MEN den er fantastisk til kakebaking.

Min erfaring er at denne brukes til å vispe kremer og lage kaker. IKKE deiger i. Den blir for svak, og den er for liten.

Kitchenaid er vel helt ærlig ikke verdt pengene, her betaler man nok mest for utsenede og trend.
Jeg har en selv, og elsker den fordi den er fin å se på, og fin å vispe med og lage vaffelkakerører og kaker med.

Men jeg må jo ha en annen maskin i tillegg da, som er større.
Men min erfaring er at man ikkke kan bruke en og samme maskin til både kaker og brød, siden kakerøre i min svære kjøkkenmaskin blir for lite, og gjærdeiger i kitchenaiden blir for mye. Så her må man ha en av hver.

Et annet stort minus med kitchen aid er at å få av vispene er grisete og tungvindt, og det skuffet meg max da jeg fikk min :(

Plusene er at den er fin å se på og god til kakerøring.

Men du må nok ha en større skal du bake boller eller bake en normal brøddeig altså.