onsdag 6. mars 2013

Endelig påskepynt som ikke er gul!

Det er ikke tvil - gulfargen er i ferd med å gjøre sitt inntog, hvilket  betyr at påsken er like om hjørnet. Kanskje ikke så rart ettersom gult; sammen med grønn, lilla og hvit utgjør påskens fire farger. Gult er solens farge, gir løfte om vår osv osv...
Men uansett hvordan en vrir og vender på det; 
så er og blir det gult!


 Og gult, er ikke min farge.  
Med unntak av diverse fargerike kyllinger i ulike former og størrelser som våre små kommer hjem med fra skolen og barnehagen; så er det ikke noe gult å spore hjemme hos oss. Selv ikke tulipaner kommer innenfor døren i den fargen. Og det gjør det jo til en aldri så liten utfordring å pynte til påske...

Samme egg som på bildet over, her er det ene bare snudd litt mer på siden. Begge har samme bilder.

Derfor ble jeg veldig glad da jeg så tilbudsavisen fra Nille. Der var det helt nydelige små og store porselensegg, og to motiver å velge mellom. Gule kyllinger eller nydelige harer. Ikke akkurat valgets kvaler for meg;)




Hvert egg har flere forskjellige motiver, og nydelig skrift på sidene. Utrolig dekorativt synes jeg, og absolutt noe som kan ligge fremme ved andre anledninger enn bare påsken.


Hos oss har disse tre fått plass allerede nå, selv om det er litt tid igjen til påske. Det er jo halve kosen, å kunne nyte og glede seg over fine ting! Guttene synes også de var kjempefine, men stusset nok litt over at de ikke var fyldt med sjokolade allerede;).

Det begynte å bli litt få igjen i denne utgaven; så hvis du også har lyst på påskepynt som ikke er gul; her er det sikkert lurt å være tidlig ute;)

Ha en fin dag alle sammen!  

5 kommentarer:

Hanne sa...

Hei! Tusen takk for kjempegodt tips! Gult et ikke tingen hos meg hellert, og jeg synes ofte at rosa og andre pasteller fort blir litt sukkersøtt. Dette derimot var nydelig, og tallet være innlegget ditt har jeg fire egg som pryder benken på mitt kjøkken. Fin kveld til deg! Klem

solihjartet sa...

Nydelige!!

Du har rett, det vert fort litt for mykje gult ;)

Eg er sjølv veldig glad i Royal Copenhagen sine egg, som er dekorert med bilete av ulike fuglar og blomar :)

I desse dagar dekorerer eg mine eigne egg, og ingen er gule ;)

Framleis god vår!!

toves sammensurium sa...

Ååååå wow,for en tøff bursdag dere har feiret.Skylander tema hadde utvilsomt blitt suksess i denne heimen også!Bordet var herlig altså!Tipper noen var fornøyd ;)
Gult er kult????
Tror det er veldig mange som tenker som deg,men her hos oss blir det et streif av gult på kjøkkenet ihvertfall,bare for å matche barnes påskekreasjoner om ikke annet.Er vant til gul påske selv og mens barna enda er små vil jeg lage det gult og fargerikt og vårlig:)
Men fint....blæææ.....nei!Men men...det er en tid for alt:)
Toveklem:)
Ps de kulene dul likte hos meg er det en del år siden jeg kjøpte....på Karisma i Ålesund :)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så gøy! Artig når et tips kan falle i smak og glede andre ! Kos deg videre, klem!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så gøy! Godt jeg ikke er alene om å ikke elske gult. RC er jo bare nydelig, har lenge syt på de eggene og det er jo nesten umulig å velge! Hvilke et det du har? God helg til deg! Klem