lørdag 23. mars 2013

Bruk det du har og lag et lysfat!

Våren er i anmarsj, men inntil den kommer for fullt er det jo fortsatt koselig å tenne stearinlys når kveldene blir mørke og roen senker seg. Nå er jo påsken også like om hjørnet, og lover mange koselige kvelder med god mat og tid til å dele med venner og familie. 
Jeg gleder meg....
Levende lys går det mye av hos oss. I tillegg til telys og lysestaker, bruker jeg mye lysfat fordi det er lett å endre utrykk og form ved bare å bytte ut en eller flere ting. 
I tillegg er det ekstra artig å bruke ting en har fra før, som kanskje ligger bortgjemt i skaper og skuffer og som en helt har glemt at en har ( hvilkeet kanskje stemmer for både en og to bloggere med sansen for interiør og gode kupp ).


 Og dette lysfatet er en av mine "kupp". Jeg fant det på en bruktbutikk her i området og gav knappe en femtilapp for det. Jeg fant et som er ovalt også, og det er helt utrolig hva noen kvitter seg med! Fatet er ganske stort, og har plass til det meste. Pynten er telysestaker jeg har hatt i mange år, og et stettfat jeg fant på Barbu Interiør. 


At julen varer helt til påske er vel kanskje ikke helt sant, men for meg varer den så lenge jeg vil. Her er både de små og store konglene og trommene faktisk deler av Lene Bjerre sin Christmas Collection. Jeg synes ikke de er så mye "jul" i og med at de er helt nøytrale i fargen. Så lenge det er vinter og snø; får de bo i stua;). Den svak rosa peonen er også Lene Bjerre, men den er fremme i stua uansett sesong;).


Så nå koser jeg meg med "nytt" lysfat, til den nette summen av en femtilapp. For det trenger nemlig ikke være dyrt for å bli flott, og det er jo ekstra artig å skape noe selv, er du ikke enig?
God helg til deg og dine!

1 kommentar:

Lite hi sa...

Bruktbutikker er virkelig helt geniale!! :) Jeg besøker min favorittbruktbutikks å ofte jeg har mulighet til det! :) Nydelig lysbrett du har her. Jeg har også laget et lysbrett/pyntebrett av en gammel bilderamme - moro å lage noe selv :)

Ønsker deg en deilig lørdagskveld.
Klemmer fra Lite hi