mandag 11. februar 2013

Slagbenken på kjøkkenet har fått ny plass

I dag snør det her hjemme hos oss, og jeg som endelig trodde vi begynte å nærme oss vår med fuglesang og snøsmelting;). Jaja, det kommer det også! Her har morgenen vært en liten anelse hektisk da jeg hadde glemt å lage tolv bursdagsinvitasjoner som skulle med på skolen i dag. Invitasjonene ble ferdige, og selv om jeg måtte en tur hjem og hente akebrettene til skolen, var de glade og fornøyde alle tre, og hadde rukket å få med seg kanelboller i nistepakkene. 


har jeg ryddet og ordnet litt her hjemme, og endelig kan jeg sette meg og slappe litt av før jeg skal på jobb ikveld. 
Husker dere at jeg ommøblerte litt på kjøkkenet før helgen? Kjøpmannsdisken kom ned på kjøkkenet, og det innebar at jeg måtte flytte litt på slagbenken. Den er ganske så tung, så den kunne jeg ikke bære hverken opp eller ned en trapp helt alene. Dermed måtte den nesten bli brukt her i første etasje et sted. 


  Slagbenken var opprinnelig en furubenk fra Ikea som vi kjøpte til vårt første hjem. Husker ennå hvor stolte og glade vi var, og den gode lukten av nytt treverk som fyldte kjøkkenet vårt i Stavanger. Da vi flyttet hit var ikke furu akkurat førstevalget...så dermed endte benken opp med å være dekket av pledd og puter. En morgen for en stund siden fant jeg imidlertid ut at jeg kunne male den, og dermed ble den hvit. Du kan lese om det her.
 Jeg er veldig fornøyd, og glad for at jeg ikke gjorde som jeg vurderte, nemlig å selge den;).
Puter fra Nyblom O`Kollen og Hansen & Dysvik. Voksduk fra Fargerike.

Slagbenken har fått plass ved kjøkkenbordet, og guttene våre synes det er deilig å krype opp i den og sitte mykt og godt med store puter i ryggen når de skal spise frokost. 
Jeg synes den passet inn her også, og så er det jo kjempeartig å bruke det en har fra før på andre steder og andre måter. Der slagbenken stod før var den mest til pynt, og det er jo egentlig synd når den er både fin og se på og god å sitte i. Henriksdal stolene flyttet jeg ut til spisestuebordet

Forandring fryder!
Ønsker dere en herlig dag!

10 kommentarer:

Linnette i SkippertaksHuset sa...

Så fin løsning du fant! Unger elsker å sitte på benk istedet for stol. Tror det er fordi de kan varierere sittestilling på enda flere måter :)

Du hadde jammen flaks med størrelsen på kjøpmannsdisken, den ser ut til å passe på millimeteren. Den var veldig fin uten skapdører, smart måte å bruke den på når man har fine ting som fortjener bedre enn å gjemmes vekk i et skap.

Ha en fin dag i snøværet!

Helene Iversen sa...

Må si du fant en flott løsning på det der:) Syns slagbenker er meget paktiske, spesielt når man har barn. Ønsker deg en flott dag og en fin kveld på jobb.

Klem Helene

mirjamsdrøm sa...

Dette ble kjempefint!!
Du er god :)
Klem fra meg!

ingridsboble sa...

Koselig med en benk på kjøkkenet :) Og med alle de fine putene kan jeg lett se for meg at det blir en favorittplass!
Ha en fin kveld :)
Ingrid

Anonym sa...

Kjære Gry!
Det er lenge siden mi har hørt fra deg, så eg ber inderlig at alt er greit! Ikkje svar, eg ville bare sei at eg tenker på deg (og dine)...
Hektisk uke og dårlig nettforbindelse har gjort at eg ikkje fått kommentert det vakre kjøkkenet ditt igjen. Så lyst og fint .- rett og slett delikat!
;-)
Den faste bloggkretsen din støtter deg alltid - uansett - mi kan jo støtte deg opp med ein haug med LB-puter, hvis du trenger noe å LENE deg inntil! (det var bare litt oppmuntringstøys, då) ;-)
Sender deg den aller beste cyber-klemmen eg kan bort til deg - Annette -

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Linette! Så koselig at du likte kjøpmannsdisken! Ja, det var utrolig flaks den passet inn, hadde ikke vært så gøy å bære den opp igjen;). God helg! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, det har virkelig vært en hit å ta denne mer aktivt i bruk. Ungene storkoser seg, synes det er deilig å sitte så mykt med mange puter. Ønsker deg en god helg! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Mirjam! Koselig at du likte det. God helg, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, jeg synes det ble veldig koselig. Ikke fullt så lett å støvsuge da den jo veier litt, men fint er det! Ønsker deg en god helg! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anette! Ja, denne uka har bloggen vært min dårlige samvittighet, men det har blitt så mye jobb og litt overid denne uka, at det har blitt så vidt jeg har hatt hodet over vannet. Nå har jeg imidlertid fri en hel uke, og da håper jeg å få både det ene og det andre på plass i dagene som kommer! jeg har også vært en del innom pappa denne uken, og det har heldigvis roet seg, ihvertfall enn så lenge. Tre gode dager har det vært, og jeg er utrolig glad for det! tusen takk for koselig hilsen, det setter jeg veldig pris på! Ønsekr deg og dine en deilig helg og en fin uke! Klem