mandag 25. februar 2013

Ønsker du deg en tallerkenhylle? Her får du noen gode tips!

Tallerkenhyller er bare nydelig, og finnes jo i de fleste varianter. Alt fra bonderomantiske hyller med utskjæringer, til shabby chic slitte hvite, og stramme sorte uten dekor. Noen med skuffer, andre uten, og noen er bredere på bunnhyllen enn andre. Det er bare å velge og vrake; eller rettere sagt; å la lommeboken bestemme!


Shaker Collection Plate Rack Lene Bjerre



Jeg ønsket meg veldig en tallerkenhylle fra Lene Bjerre, men det var bare å innse at den ble i overkant dyr for meg. Så da var det jo bare å gjøre det nest beste; nemlig å lete etter noe som lignet og som kostet mindre. Mye mindre!


Lison fra Skeidar, her kan du spare en god del hundrelapper på salg!


Lison fra Skeidar gir også mange muligheter. Her kan en fjerne toppen ( øverste del av tallerkenhyllen med buen) dersom den blir litt for romantisk. Den er også uten rygg, selv om det ser ut som om det er rygg på dette bildet. Selv synes jeg den er ganske så lik på Lene Bjerre sin? Så og si samme mål også. Her kan en ikke bare spare hundrelapper, men tusenlapper...
 

Villa tallerkenhylle fra Bohus


Faktisk var det ganske så artig å gå på "tallerkenhyllejakt", for da fikk jeg se at butikker som f.eks Dag`s Marked faktisk fører samme type tallerkenhylle som Bohus, og til en lavere pris. Den varianten de har er imidlertid noe vel shabby chic for meg, men det er jo gøy å se hvor mye en kan spare ved bare å være litt på utkikk!



Tallerkenhylle fra Hubsch


Og mht å spare...så kan du gjøre en god deal på denne fra Hubsch. Den koster alt fra 1500 - 1800.- i enkelte interiørbutikker på nettet og i Kristiansand, men går en via Finn.no kan en finne nøyaktig samme hylle ( helt ny) fra samme produsent til rett over tusenlappen. Lønnsomt å lete litt med andre ord...
Og hvis du ikke vil ha med skuffer under, så er det utrolig mange å velge i på Finn.no og diverse bruktmarked. Dermed er det egentlig bare lommeboka, fantasien og tiden som setter begrensinger for hvor mye du kan spare på et godt kjøp...
 
Jeg var heldig og fant min tallerkenhylle på salg et helt annet sted;). Etter å ha ventet i flere uker kom den hjem til meg i dag, og jeg var ikke sen om å få den montert og satt på plass. Multitasking - no problem! Byttet ut knottene også; så de er like de som står i kjøpmannsdisken. Ble såååå fint....

Bilder av min lekre tallerkenhylle kommer i morgen, kan tro jeg er fornøyd!! Og vet dere hva...det står ikke èn eneste tallerken i den... Likevel er den blitt kjempefin, bare vent og se!
Ha en flott kveld alle sammen!   

2 kommentarer:

Fargerike Grimstad sa...

Hei!
Bra innlegg om tallerkenhylla. Fint at en kan være form- og fargebevisst, samtidig som en kan være bevisst på pris- det skaper bare kreativitet!

Tok en liten runde gjennom andre innlegg du har hatt tidligere, og leste om turen du hadde i blomsterbutikken i fjor der du overhørte to unge mødre som snakket om "presset" om å være vellykket på alle områder. Jeg syns det var så bra at du delte dine tanker rundt dette, spesielt med tanke på at også du er glad i å få det trivelig og fint rundt deg, men at du har et "sunt" forhold til hva et hjem er. Godt å lese noen velformulerte tanker rundt dette som mange sikkert kan kjenne på i større eller mindre grad. Takk igjen!

Wanja sa...

Supert innlegg om tallerkenhyller ! Går selv i tanker om å kjøpe en men syns de fleste blir litt for romantisk eller dyr. Er veldig spent på hvordan din ble og gleder meg til å se i morgen :)

Ha en fin uke :)

Klem