fredag 8. februar 2013

Forandring fryder, og nå er det kjøkkenet sin tur!


God morgen alle sammen!
Tenkte jeg ville vise litt bilder fra kjøkkenet i dag! Som de fleste sikkert har fått med seg så liker jeg å ommøblere litt med jevne mellomrom, og nå var det kjøkkenet sin tur! Grunnen til det, er at jeg har fått masse gode tips og inspirasjon fra den tykke Lene Bjerre katalogen jeg var så heldig å få tak i;). Nydelige bilder som gir gode tips til hvordan en kan bruke ting en allerede har, og dèt er jo utrolig greit for en som ikke er lottomillionær.

Service "Naomi" fra GreenGate. Krukker og håndkle fra Lene Bjerre

Men så er det jo sånn da, at med inspirasjon; så kommer også lysten til noe nytt. Og jeg ønsker meg veldig (!) en tallerkenhylle. Ikke hvilken som helst tallerkenhylle; for noe bonderomantisk med shabbystil passer ikke helt inn hos meg. Så etter å ha lett en stund på nettet og i butikker fant jeg endelig en som er rett i kantene og ikke romantisk på en plass! Hyllen er dermed bestilt, og jeg må smøre meg med tålmodighet i tre uker. Bilder kommer! Men; så er det jo sånn at denne hyllen må jo "stå" på noe, for jeg vil ikke ha den hengende på veggen. Og hva skulle det være...?


Duken kjøpte jeg på en interiørbutikk som har lagt ned, svak blågrå farge.


Joda, jeg har en kjøpmannsdisk som jeg har malt hvit, og som stod i andre etasje. der var den egentlig ikke så veldig i bruk, så jeg tenkte at dèn, den må jo bare bli fin på kjøkkenet! Men så var det jo det om den passete inn på målene. Målbånd kunne jeg ikke finne, og utålmodig som jeg er ( for når jeg får idèer i hodet, da skal det gjerne gjøres i går), så tok jeg likegodt og bar kjøpemannsdisken ned på kjøkkenet. Hvis den ikke passet, så var det jo bare å bære den opp igjen, og det er jo alltid greit med litt trim;)!



Boller fra Duka design, håndkle fra Lene Bjerre



Men joda, den passet helt perfekt inn mellom vinduslist og vegg, og det var jo kjempekjekt! Så da får den stå der enn så lenge. Jeg tok bort dørene og den ene skuffen ( men det er rett og slett fordi skinnen ble ødelagt, så den må fikses). Nå som den var på plass, så måtte den jo også styles litt!


Håndkle fra Lene Bjerre


Ifjor til bursdagen min fikk jeg bollene til potetgull, popcorn, dipp og godis i Duka design. Disse synes jeg er kjempefine, og til nå har de stått i vitrineskapet på kjøkkenet. Nå fikk jeg sjansen til å vise dem litt mer frem, og jeg synes de passet inn i kjøpmannsdisken! Litt kurver, servietter og duker, og så ble skapene fylt opp. Håndklærne fra Lene Bjerre har jeg hengt over den ene skuffen, og i kurven. Når tallerkenhyllen kommer, så skal det ene få henge der istedet.

Kjøpmannsdisken har fått nye knotter i fasettslipt glass fra Lama

Oppå kjøpmannsdisken har jeg satt "Something else" vasen fra Riviera Maison, og tre krukker fra Lene Bjerre. Det er den store krukken på bildet som er lik til den jeg har give away på;). På etasjefatet står det fire små krukker som jeg tenker blir koselige i tallerkenhyllen når den kommer på plass. Denne benken er mye smalere enn slagbenken, så plutselig ble det jo enda mere plass på kjøkkenet! Og det beste av alt vr jo da min kjære kom hjem. Han likte det han så; og kjøkkenet er dermed gått gjennom ektefellesensuren!

Slagbenken har jeg flyttet på, og hvor den er får dere se i et annet innlegg;).
Ønsker dere en herlig dag!

4 kommentarer:

Nennes sa...

Lekkert :) jeg satser på at det skal komme en telefon fra Hamar jeg...he,he :)

Ha en flott fredag.

Klem :)

mirjamsdrøm sa...

Koselig!!!
Gleder meg til å se med hylla på også, og spent på hvilken det ble ;)
Håper du får en flott helg med gutta dine!
Vi snakkes :)
Klem

Hverdagsliv det gode liv sa...

Så koselig :o) litt av en jobb du har hatt for å teste om kjøpmannsdisken passet, hi, hi. Egentlig kunne jeg nesten ha funnet på det selv, men nå har jeg lagt målband flere plasser i huset slik at det alltid er et tilgjengelig. Jeg har skikkelig sansen for Lene Bjerre jeg også og nå ble jeg fristet til å ta en titt innom katalogen igjen :o) Kos deg massevis i helga! Klem fra Nina

Anonym sa...

Go´lørdagskveld, Kjære Gry!
Nå har eg humra og ledd litt... ;-)
"bar likegodt kjøpmannsdisken ned!"
ja-a, det er SLIK driftige damer gjør det; dei bare bærer ned ein "bitteliten" kjøpmannsdisk fra loftet, ned trappa!!! Du er jammen meg ikkje verst, frue! ;-)
Eg har ei venninne som au er sånn, og eg blir grønn av misunnelse for slike krefter - trenger ein mann til å hjelpe seg då? Nei! ;-)
Vakkert blei det, og så så himla mye fint av LB du har! Flott altså, og eg gleder meg til å se hylla di au. Du har eit fasntadtisk fint kjøkken. Håper ellers helga er god, for deg og dine - Eg har bakt i "heile" dag; doble med både boller og rundstykker, så nå bør frysen være fylt opp for ei stund. Det er så koslig, duften av nybakt og jenteungen som iherdig triller og baker sammen med mamma - idyll kalles det...når mannen går og kjesker i tillegg, då har eg oppnådd det eg ville. Godt å ha noen å lage til- og stelle for! Mi er heldige, Gry!
Kos deg resten av helga og lad batteria for ei ny uke - beste klemmer fra Annette :-)