fredag 1. februar 2013

DIY; går det ann å male....

en en lampeskjerm
Det fikk jeg lyst til å prøve ut. 
Jeg hadde en lampe i gangen som var beige, med matt bronsefarget lampestang og fot. 
Da jeg kjøpte den hadde jeg en del beige i gangen, men nå som det var borte, passet ikke lampen like godt inn synes jeg. 


sningen ble å male den!
 Jeg var litt spent på om det kom til å bli fint, jeg har jo aldri malt en lampeskjerm før. Jeg googlet nettet først, og fant flere andre bloggere som hadde forsøkt dette med veldig godt resultat. Så da var det jo bare å prøve!

Lampeskjermen i beige før jeg malte den.
  
  Jeg startet med støvsuge den, og så malte jeg den to strøk i gråfargen S5000N. På lampeskjermen var det brodert inn et monogram, så jeg brukte en liten pensel så jeg fikk malt grått helt inntil mønsteret. Etterpå gikk jeg over og malte monogrammet med hvit silkematt maling.

Lurer på om jeg bør male rammene grå? Kanskje det hadde blitt finere?

Jeg synes det ble kjempefint, og er så fornøyd! Herlig med prosjekter som lar seg gjennomføre fort. Det fine hjertet i Lene Bjerre Design jeg fikk til bursdagen min har jeg hengt ut i gangen. Spiller ingen rolle for meg at dette er fra julekolleksjonen. Jeg synes det er nydelig - så her får det henge i lang tid fremover!

Morgenstemning i gangen i dag! Herlig med sol!

Ellers har mellomsten på 6 år skoletur i dag! Med i nisteboksen kom både kakao og innbakte pølser. Håper de får en koselig dag i sola! Jeg skal ha tre netter foran meg på jobb nå, og det blir spennende. Håper det blir rolig!  Nå skal jeg prøve å sove litt;).
  Ønsker dere en herlig fredag!

8 kommentarer:

Nennes sa...

Så kult, lagde noe av en lampeskjerm en gang jeg også, med bilde printetbog strøket på papir...
Så fin din lampeskjerm ble, så gøy når man kan endre på noe uten at det koster så mye!!!

Ha en flott dag.

Klem

Wanja sa...

Det ble kjempefint når du malte skjermen grå og ja, mal rammene også grå, så får du en veldig flott helhet. Du er utrolig kreativ og flink :)

Ha ei finfin helg

Jijji sa...

Så lekkert det ble i gangen med en liten make-over :)
Ønsker deg en herlig helg!

Klem fra Jijji

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Nennes! Så smart, det skal jeg jammen prøve en gang! Har du bilder av det på bloggen din? Så koselig at du likte lampen min, og ja, det er jo når en kan endre på det en allerede har at det er ekstra gøy! Ha en fin helg, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Wanja! Ja, tror du ikke det blir finere? Nå gikk det liksom litt i ett med veggen følte jeg. Rammene var opprinnelig brune, så det er jo bare å male dem på nytt hvis det ikke blir bra! Kanskje et prosjekt for imorgen? Tusen takk for fine ord, det blir jeg glad for! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Jijji! Det var koselig å høre! Ja, det er herlig å forandre litt. Kanskje henger det sammen med at det er vår snart, og at det er kjekt med litt forandring inne også? Jeg er ivhertfall kjempefornøyd, og synes gangen ble enda finere enn før! Ha en fin kveld, klem

ingridsboble sa...

Stilig! Det hadde aldri falt meg inn at gikk an :)
Ha en fin vakt-helg!
Ingrid

Baronivegen sa...

Hei på deg:)
Lampen blei jo kjempe fin, så kreativ og flink du er:)
Gangen din er knall fin:)
God helg til deg:)
Klems Evelyn:)