tirsdag 26. februar 2013

Da var tallerkenhyllen montert og på plass!

Tallerkenhyller er jo veldig i siget for tiden, og det er jo utrolig mye å velge mellom! Etter mye frem og tilbake fant jeg en som jeg håpet ville bli fin hjemme hos oss. Så nå tenkte jeg å vise dere hvordan tallerkenhyllen ble da den omsider ( etter flere ukers ventetid) stod plassert på kjøkkenet!


Helt fra jeg bestilte tallerkenhyllen har jeg hatt en klar idè om hvordan den skulle se ut. Hvor den skulle stå, hva som skulle stå i den, og hvordan det skulle se ut. De som kjenner meg vil sikkert bare trekke på smilebåndet nå; for det er ikke så veldig ofte jeg gjør ting som ikke er gjennomtenkt. Men så blir resultatet som regel bra også for det er jo sant; at hastverk er lastverk;)


Vår tallerkenhylle ble hentet i går, og montert ganske så raskt mellom middagslaging og leksehøring. Min kjære har egentlig ikke visst om at det var en slik hylle på vei hjem til oss, men jeg visste han ville like den så jeg bare gikk i gang jeg...;)
Jeg valgte å ta bort den øverste borden på hyllen, og i og med at den skal stå på en kjøpmannsdisk og ikke henge på veggen så trenger den ikke den delen til å stabilisere hyllen. Jeg har tatt vare på den da; sånn bare i tilfelle;)


Hyllen fikk samme knotter som kjøpmannsdisken, og litt ting og tang fra kjøkkenskapene. Litt ker med fine omslag, zinkfatene jeg kjøpte til jul og GreenGate mugge, skåler og en Dora kopp. Litt stearinlys, og fire små krukker med kanel, mandler og sukker. 


Glasskrukkene fra Lene Bjerre har jeg fyldt med kanel og havregryn og meltyper så de tjener et formål også, og ikke bare står til pynt. En rose, litt trollhassel...det ble ganske så fint synes jeg!


Tallerkenhyllen vår heter "Lison" og er fra Skeidar. 


Jeg har tatt bort toppborden da jeg synes den ble litt i overkant romantisk. Jeg synes den ble fin, og egentlig ganske lik den fra Lene Bjerre som jeg ønsket meg. Hva synes du?    

4 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Superfin tallerkenhylle!!
Og så fint stasjet!!
Jeg har en pause fra min hylle,da jeg ikke fant plass til den når vi pusset opp kjøkkenet,men de er veldig koselige da!!
Fin onsdag til deg,klm ingrid l

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Ingrid Louise, så koselig at du likte den! Du har ikke tenkt noe på å ha tallerkenhyllen et annet sted? Bad, stue, gang? Utrolig greit møbel egentlig, dekorativt og praktisk på en gang. Ha en fin dag, klem

Wanja sa...

Den ble sååå fiin !! Sukk... En slik en må jeg jo bare investere i ;) Vil heller ikke ha det så romantisk, så likte godt at du har unnlatt å sette toppen på, da fikk den et mye røffere preg !
Ha en riktig fin Onsdag og hei på deg :)
Wanja

Anonym sa...

Så nydelig! Utrolig fint det ble, som tatt rett ut av et interiørblad! Takk for at du skrev hvor du hadde kjøpt hyllen, tror jeg må kopiere deg deg altså! Kos deg, klem