søndag 3. februar 2013

Da ble det grått...

God morgen alle sammen! Det er det nemlig for meg selv om det er ettermiddag. Jeg har nemlig tre netter på rad i Akuttmottaket, og har nettopp stått opp. Våknet opp til snø i luften og hvit bakke, og alt det som var smeltet i går er dekket i hvitt. Håper det ikke blir liggende, jeg er så klar for vår! Min kjære har reist på tur med våre tre små dene helgen så det er stille her hos oss i dag. Dermed har helgen gått med til å sove, jobbe, og litt småprosjekter her hjemme; som å male litt til! 


 Blomsterpotten og lampeskjermen ble grå før helgen, og da begynte jeg å lure på om jeg ikke burde male bilderammene også? De hvite rammene gikk liksom litt i ett med veggen i gangen, og tilbakemeldingene jeg fikk både på jobb og på bloggen var at maling; det var verdt å prøve. Så da gikk jeg i gang.

Etter at bilderammene ble malt

Opprinnelig var disse rammene brune, og det er jo det som er så herlig med treverk; det er lett å forandre utrykk på bare en time.  
Nå malte jeg dem i samme farge som lampeskjermen og blomsterpotten; S5000N, som er en ren grå.
Jeg synes det ble fint! Blir spennende å høre hva min kjære sier når han kommer hjem;)!

Før ramme ble malt

Ganske stor forandring egentlig; fra beige sofatrekk, beige lampe, rød blosmterpotte og hvite rammer. 
Nå skal jeg lage meg en kopp kakao og krype ned under teppet på sofaen. Gleder meg til familien min kommer hjem!
Ønsker dere en fortsatt fin søndag! 
  

14 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Jaaa dette ble virkelig bra, bildene kom så mye bedre til sin rett. Absolutt et vellykket maleprosjekt.

God søndag i sofaen.

Klem

Ingrid Louise sa...

Grått er hot!! Haha
Det ble kjempefint!!Blitt veldig glad i grått jeg også,enkel farge som merkelig nok passer til det meste!!
Det hadde jeg egentlig ikke trodd,men her er det en del grått og jeg kan mixe med andre farger og det er så kjekt!!
Fin søndag til deg,klm ingrid l

Anonym sa...

"Mornings" mam og go søndag!
Håper du har hatt greie vakter i helga og at du får nytt resten av helga sammen med mann og barn når dei ankommer heimen! Du slette, å flink du er! Ganga var jo beundringsverdig før det grå au, men nå blei det så om mulig enda lekrere! Nydelige fagretoner, og sjøl om eg syns den var så fin, så er det jo velkomsten i heimen; det første man ser, så eg skjønner godt at det er gøy å forandre litt. Sjøl om det snør hos oss begge idag, så nærmer mi oss våren, Gry... Mens mi venter, håper eg du finner glede i nye prosjekt, mens eg lener meg tilbake og nyter godene av din misunnelsesverdige enrgi, iform av din vakre blogg! ;-) Go´klem - Annette

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, det var koselig! Jeg synes også at bildene ble mer synlige nå, og litt mer helhet i gangen. Kos deg videre du også, ha en fin søndag! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, må hatt jeg grått i omtrent alle rom, så håper jeg at jeg fortsetter med å være like fornøyd. Det er jo det som et så greit med grått, det at det kan kombineres med alt og brukes sammen med det meste av det en har. Artig hvordan en endrer stil og fargesmak! Ha en fin søndag, klem

☆Baronivegen☆ sa...

Hei og hoppsann Gry:-).
Det blei kjempe bra, gangen din er bare så utrulig fin:-). Bildene på veggen kom mykje bedre fram no med gråe rammer:-).
Hos oss og har det vore stilt i helga, Ina og Mats har vore hos tanta si i Bergen i helga, så no er eg på vei på henting. Eg gler meg:-).
Du, uglelampen eg har er frå Kremmerhuset. Sant den er kul?
Fin søndag til deg:-).
Klems Evelyn:-)

ingridsboble sa...

Så fin helhet det ble :)
Ha en fortsatt fin søndag!
Ingrid

mirjamsdrøm sa...

Dette ble fint!!
Helt rett fargevalg :)
Vi tegner hus nå, kjenner det kribler i magen av alt som skal planlegges fremover :)
Ha en herlig kveld med dine kjære!
Klem klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anette! Joda, helgen har gått fint, vært rolige vakter på jobb heldigvis! Må nok bare innse at jeg ikke er et "nattevaktmenneske";). Trives definitivt best i senga om natten, og våre våken på dagtid. Så koselig at du likte forandringen i gangen! Jeg likte det før jeg også, men du vet jo hvordan det er! Når en først begynner å få noen idèer, så er det bare å gjennomføre dem - for ut av hodet kommer de ikke! Ha en fin uke, Anette! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Evelyn! Ja, den lampen din er bare råfin, og veldig greit at vi har Kremmerhuset her også, mion tro om den lampen er her i byen? Så koselig at du likter gangen vår, og jeg er helt enig i at bildene kom bedre frem. Nå reflekterer de litt av lyset fra de to vinduene og den doble døren også, og det ble mer helhet når det ble malt i samme farger. Ja, er det ikke merkelig det med rolige helger...EN kan drømme og ønsek seg litt tid alene, men når en vet at de kommer hjem så kan de ikke komme hjem fort nok. Savnet blir for stort! Ønsker deg en fin uke, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Ingrid! Det var koselig! Ønsker deg en fin uke, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så artig da, Mirjam! Hvor er det dere skal bygge, og får dere det til slik at alle ønskene deres blir kombinert i dette huset? Blir spennende!Koselig at du likte forandringen i gangen, min kjære begynner å lure på om jeg har tenkt å male noe hver dag, for det har jo vært forandringer i flere dager her hos oss allerede. Ønsker deg og dine en finstart på uka; jeg gleder meg til å komme hjem og SOVE! Klem

Hverdagsliv det gode liv sa...

Den gråfargen har jeg sansen for! Har nettopp kjøpt meg spraylakk i grå for å teste ut på noen småtteri, men det er ikke vær for å sette i gang enda. Bildene kom skikkelig godt fram på veggen nå, veldig bra! Ha en strålende aften! Klem fra Nina

Nennes sa...

Så lekkert :) liker veldig godt grått, malte gangen vår grå.

Ha en flott kveld!

Klem :)