lørdag 26. januar 2013

Small, Medium og Large på kjøkkenbenken


Lørdag! Herlig altså, ingen vekkeklokke og ingen klokkeslett å tenke på. Ta ting som det kommer, og bare nyte. Deilig.. Her snør det i dag, og ungene har vært ute og lekt i snøen. Kommer inn med rosa kinn og luer fulle av snø, og det er så koselig når de kommer inn og ber om å fyre i peisen.  Så har vi slappet av i sofaen med kanelsnurrer, kakao og peiskos, og nå er det på tide å gjøre litt i huset også.


Ryddet litt på kjøkkenet i sted, og tenkte jeg skulle vise dere de to La Cuchina pottene i Medium og Small som jeg fikk tak i på salg i Sørlandsparken! Skal jeg ha ting stående fremme så får de ha en funksjon også, og kunne brukes i hverdagen av liten og stor. 
Derfor har jeg fylt våre med alt fra kakepynt og rosiner til pasta, sukker og frokostblandinger. Veldig greit, og ungene bruker dem de også. Den minste tenkte jeg å ha fremme på et lysfat på stuebordet etterhvert, og ha litt sjokolade eller annen snop i dem når vi får gjester. Den er så liten at den rett og slett er nusselig;).
Riviera er en av mine favorittmerker, men de har altså ikke sponset meg, sånn i tilfelle noen der ute lurte.


Ellers går det heldigvis bedre med pappa! Vi hadde en nedtur på starten av uken som ikke var så grei, men nå har vi hatt hele tre gode dager, og det kan vi leve lenge på!
Håper det stabiliserer seg, men i møte med legen og teamet i går var det ikke så oppløftende nyheter. I verste fall blir det ikke bedre enn det er nå med berg - og  - dalbanedager for oss alle.
 Nå gjelder det å ta en èn dag av gangen, nyte de gode stundene, og håpe på det beste.. 


Og apropo det å ta en dag av gangen; er det helg og vi skal ha noen gode dager sammen med våre tre barn. Dèt er deilig det, og jeg er så takknemmelig for at jeg har min egen lille familie.

God helg til alle dere der ute!
Klem 

16 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Koselig innlegg vennen :)
Høres ut som en herlig helg!
Du er så god på baking og kos i helgene!
De krukkene er både flotte og anvendelige!!
Berg og dalbane er slitsomt...men da er det ekstra viktig å ta vare på de gode dagene! ;)
Kos deg masse med den herlige gjengen din!
Stor klem fra meg :)

baronivegen sa...

Hei på deg Gry:)
Ååå, sant det er deilig med helg? Eg nyter helgene, fantastisk og ikkje ha vekkerklokkene på og sleppa og "kava" oss ut døra om morningen:). No i helga er vi på hytta på Hovden, og her er det full vinter:). Idag har vi vore i skibakken, eg er ikkje ein "racer" på slalom, så ungane ser helst at eg ikkje er med for eg er så treg...hahaha:).
Nydelige bilder av skålene dine, RM har så utrulig mykje fint:). Er alltid innom butikken når eg er i Bergen:)
Håpar det går bedre med far din:)
Nyt resten av helga:)
Klems Evelyn:)

Anonym sa...

Hei igjen frue!
Å nei, ånei - å er det eg har sagt nå...det var virkelig IKKJE meininga å at du skulle ta det ille opp, altså! Eg meinte det så fint eg bare kunne, for du lager jo bilder i ditt eget miljø i heimen, av alle de fine RM og LB produkta, og eg syns det er SÅ fint! Meinte det om sponsing på spøk! Eller...litt alvor au, men det er fordi eg syns faktisk at merkebutikkene burde stukket til bloggerne gaver når dei får så fin omtale, av enten butikk, personale eller produkter. Du oppfattes IKKJE som kjøpt og betalt reklame for noen, andre enn ditt vakre hjem! ;-)
Og apropos siste innlegg - det var jo mest som å se min kjøkkenskjenk, detta...men eg har bare oppe den største og minste, fordi det blei litt mye med alle. Men vakkert - åja, og det hjelper godt at det har ein funkson (om ikkje anna enn til kjeks og sjokolade-i dei krukkene får det jaffal stå ifred!)
Godt med gode dager, om ikkje det er konstant, så gir det likevel krefter til neste runde, vil eg tru. Her har mi au kosestund med snuppa vår, mor skulle bare få lov å ta et 5-minutt på dataen før "sauen Shawn"-men nå roper dei at han er i anmarsj, så då får eg løpe ned igjen. Vil himla gjerne treffe deg, og Grimstadtur er slett ikkje aveien, når glatta gir seg! ;-) Go helg videre, kos deg med mann og barn!!
klem-Annette

Livy sa...

Heisann!
Så godt med slike dager♥ og det er viktig å ta en dag av gangen og skape minner sammen fra dag til dag.

Jeg er også storfan av RM, og på min benk er det 2 medium og 1 large☺

Ønsker deg en fin lørdagskveld♥ Klem fra Livy

Hverdagsliv det gode liv sa...

Disse skålene var kjempelekre! Herlig med helg og god tid til familien. Kanskje ekstra godt for dere akkurat nå. God kosehelg for deg og dine! klem fra Nina

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Tusen takk, det var koselig! Deilig med helg, og det er godt å ha tid til å bake og gjøre litt mer enn en har mulighet  til midt i uka. Koselig at du likte bilder og innlegget, av og til føler jeg det er litt bloggtørke;). Ha en fin søndag! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hehe...ingen racer på ski her heller;). Guttene går lett forbi meg! Har flere kolleger på Hovden i helga, og de skryter av flotte løyper og god stemning. Koselig! Heldige deg som kan gå i RM butikken i Bergen, det må jo være helt utrolig! Kos deg på hytta, og takk for omtanke mht pappa. Det setter jeg pris på! Fortsatt god helg! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Det går helt fint, Anette, tok det ikke ille opp:)! Det fikk meg tvert om til å tenke litt på om det kanskje er andre som har tenkt at det er reklame jeg holder på med? Og det er det jo ikke. Men jeg må bare si at jeg er veldig glad for de koselige kommentarene fra deg! Det er utrolig artig å blogge når en går respons og så fine og ikke minst innholdsrike hilsner! Så det håper jeg du fortsetter med. Så kommentaren din igår, men det har gått i ett med mann og barn. I skrivende stund sitter jeg hos pappa. Han har endelig sovnet, og det var godt! Nå får jeg håpe at det blir en bedre natt imorgen. Si gjerne ifra når du er nedover, hadde vært veldig koselig! Fortsatt god natt til deg og dine. Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hehe, ja, RM er nydelig, og artig at du har samme hos deg! Tusen takk for koselig hilsen! Ja, vi tar en dag av gangen, og gleder oss over når det går bra. Det er litt slitsomt for alle når det svinger som det gjør, men jeg håper det blir mer stabilt. Ønsket deg og dine en fin søndag. Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen Takk for koselig hilsen, Nina! Ja, det et deilig å bare være sammen, og nye at en har tid og ro til å finne på koselige ting og rett og slett bare være tilstede i øyeblikket. Koselig at du likte skålene også! Ønsker deg og dine en fin søndag! Klem

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så fina glasskålar du köpt, jag har oxå tänkt köpa mig några, det är fint att ha dom framme och som du säger att kunna använda dom och ha lite saker i.
Ha en fin dag.
Kram Jennie

Huset på Grønnmyra sa...

Hei!
Tusen takk for så fin hilsen inne på bloggen min :)
Setter stor pris på det :)
Nydelig blogg du også har.
Legger meg til som følger.
Disse krukkene har jeg sett på og er på min ønskeliste.
Ha en kjempefin søndag.
Klem fra Jeanette

Daisys home sa...

ja, det er kjempeviktig å ta vare på de gode dagene:)
Håper det fortsetter bra med faren din, Gry :)
Takk for at du gjorde meg oppmerksom på at bildet av sofakroken min lå ut på den Fb siden.
Måtte le og ta d med humor da jeg leste at det var en annen dame som hadde fortalt at det var "hennes" stue:)
Ja, ja virkelig mye rart en skal få se :)

Ønsker deg en fin ny ukestart
klem sissel

Monica sa...

Så fine de krukkene er- og veldig praktisk at de både er fine og veldig anvedlige :)

Har snødd her i helgen også- men nå er det i ferd med å smelt bort, pluss 4 grader ! Jeg liker det jeg da :)

Ta vare på dagene <3

Klem Monica

Monica sa...

Hmm..jeg skrev en lang kommentar- så ble den plutselig vekk..mystisk :)

Flotte krukker og kjempe praktisk at de både er fine og anvendelige :)

Ønsker deg noen fine dager !

Klem Monica

Guttemamma sa...

Masse tvi tvi til dere og pappa'n din !! Du spurte om lampefoten, den er rund ca 25cm i diameter tipper jeg. Samme farge som lampen. Digger de glasskrukkene fra RM!! Klem