onsdag 16. januar 2013

Santè - Riviera Maison

Det er jo bare å innrømme det.  
Jeg elsker å gå på salg.  

Og jeg tror ikke er alene om den saken;). Men, som de fleste andre så har jo jeg også mine preferanser, og det er i interiørbutikkene jeg synes det er ekstra kjekt å gå når det er salg. Det er ikke dermed sagt at jeg ender opp med å kjøpe noe, men det er noe med å få idèene til hvordan ting kan brukes, tips til å bruke det en har fra før, og ikke minst er det artig å se hva de selger ut for å få inn de nye trendene. 

  Riviera Maison Design synes jeg er utrolig flott. Vakkert, tidløst, klassisk og elegant. Sammen  med Lene Bjerre er det mine absolutte favorittdesign. Her på Sørlandet er det ikke så mange butikker som fører RM, men Hødnebø i Sørlandsparken er trolig den med størst og mest variert utvalg.

Der er det utrolig mye lekkert å hvile øynene på; både lykter, møbler service og glass, serveringstilbehør, brevholdere, tavler...lamper; utrolig mye fint! Ofte har de salg også, og nå var det mye på 30% og et stort utvalg varer til 70% stod på et digert bord midt i butikken!
O`lykke sier jeg altså! 


 Midt på 70% bordet stod det seks nydelige Riviera vinglass, med frostet tekst på selve glasset og på stetten. "Santè" er fransk og betyr "helse", og er vanlig å si når en skåler i Frankrike ( etter det jeg har hørt).
Etter å ha stått og sett litt på dem, spør jeg om de har flere - og utrolig nok hadde de akkurat èn pakke med seks glass til på lager. Kan tro jeg ble glad! Jeg liker nemlig veldig godt å lage dessert i porsjonsglass, og dermed jeg mulighetene til å bruke disse glassene til noe mer enn bare vin... 



Desserter, krokus, blomster, bordpynt, telys, sjokolade, konfekt, hjemmelaget sjokolademousse med jordbærcoulis, ostekake med bringerbærcoulis, min hjemmelagede sorbèt, Devil`s food cake...!


 Gleder meg til neste gang vi får gjester! Spørs om det ikke må bli litt prøvekjøring med en deilig flaske rødvin i helga;).

Ha en flott dag!!

15 kommentarer:

Nennes sa...

Åååå, der skulle jeg vært nå!
Elsker rm.

Ha en fin dag!

Klem :)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så fina saker!
Jätte fina glas med texten på.
Ha en fin dag.
Kram Jennie

evalevabo sa...

Så fina saker. Kul med fynd.
Kram på dig
Eva

mirjamsdrøm sa...

Så gøy :)
Disse kunne jo brukes til så mangt, og den dessertlisten din gav i alle fall meg lyst på dessert!
Gøy å se hva du tryller frem oppi her ;)
Ha en fin kveld!
Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Helt enig, RM er bare nydelig! Ha en fin kveld!

Anonym sa...

God kveld i stuen, frue!
Okay; vær så snill å sei det til meg med ei gang: åhen ligger Hødnebø? Er det på senteret eller i parken rundt?
Eg er såå sugen på salg at eg nesten blei misunnelig på deg nå...>Nei, det gjorde eg ikkje! _Nydelige glass som eg unner deg veldig å få fatt i, men eg har au lyst... ;-)
Forresten så glømte eg jo heilt å skryte av både den flotte stolen og det vakre teppet i forrige innlegg! Makan, men NÅ gjør eg det og det var smellvakre bilder fra staua di (som alltid!).
Forresten, eg leiter etter eitpar ting som er utgått hos RM, kan du være grei å sei meg hvem i Grimstad og omegn som forhandler det? Tenkte å ta noen tlf rundt for å høre om noen har det inne. Det er bl.a. morteren og 1manns serveringsbretta. Håper du og dine nærmeste har bedre/gode dager for tida! Du trenger ikkje svare på det, for det er jo ganske så personlig - ville bare sei at eg tenker på deg rett som det er...
Klem-Annette

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Jennie! Veldig koselig at du liker glassene; ). Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Eva! Ja, det er utrolig gøy med salg! God bedring til deg, og ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei du! Ja, alltid greit med ting som kan brukes på mange måter! Dere får komme og smake;)

Notre-de-maison/ Gry sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

God mårrån god mårrån!
<Tusen takk for oppdatering, og nå kan du tru det var ei som blei glad! ;-)
Eg suser ut i denne dag hvis glatta tillater det då. Eg begynner å snart å bli litt tullete av å ikkje tørre kjøre, men mi har det faktisdk veldig glatt her på heia! Etter eg blei mamma, er eg blitt ganske så pysete, men når min "innfødde" mann au sier det ER glatt, då blir eg virkelig bekymra...
Mi er ein venninnegjeng som egentlig skal til ei venninne på Nedenes imorgen, og det blir gøy, men hvis det er glatt...å hjelpes...er det glatt på E18, eller tar saltet det verste? Etter den Skåne-ulykka skjønner eg jo at ingenting er sikkert! Iallverdens, for ei lang lexe om veret!!!
Men poenget mitt var at kommer eg ikkje ut til Avenyen idag, ja så skal eg lokke og lure og smiske alt eg er god for til lørdag, på ein av dei få fridagene mannen har denne veka så han kan kjøre, stakkars, for til senteret DET skal eg...! :-)
Vettu ett av dei første innlegga dine, som eg las, var som sagt isommer, du hadde handla nye løpere til kjøkkenstolene, og det skal du ha - eg drømte nesten om den serien og det smellfine kjøkkenet etterpå. FANTASTISK!
Og ganga di, med den lille, søte benken - herlighet å flott!
Håper du får ein fin dag-
go klem - Annette -

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så koselig Anette! Måtte smile av kommentaren din mht glatte veier, for min "innfødte" mann fra de indre bygder rister også på hodet av meg og glatte veier. Håper du får tak i morteren du ønsker deg, var mange igjen da jeg var der. E18 er helt fin her, så jeg tror du fint kommer deg til Nedenes. Du kan tro jeg blir glad for de fine ordene dine, og veldig koselig at du liker kjøkkenet og de små forandringene jeg jeg holder på med. Ønsker deg også en fin dag!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei og god morgen, Anette! Tusen takk for fine ord, ble glad jeg nå! Koselig at du likte både stolen, teppet og glassene, men RM fan som du jo også et, så tenkte jeg nesten at glassene ville falle i smak. Hødnebø ligget i samme bygg som Slettvoll i første Aveny på venstre side når du kommer inn i Sørlandsparken fra E18. De har den hvite morteren med sort skrift til 30%, og samme med det lille etasjeserveringsfatet om det var det du mente? Mye i denne hvite kjøkkenserien, så det er verdt en tur! Ha en fin dag! Klem

baronivegen sa...

Hei på deg:)
Eg fant den fine bloggen din idag:)
Så utrulig masse flotte bilder:)
RM har så utrulig masse fint:)
Og salg er gøy....hihi..
Eg legg meg til som følgar på bloggen din og gler meg til og følga deg vidare:)
Helsing Evelyn:)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei og velkommen, Evelyn! Så koselig at du vil følge meg videre, det setter jeg utrolig stor pris på! Ble så glad for at du liker bloggen min. Legger ned mye tid i den, og jeg koser meg med å lage innlegg og lese hilsner som jeg får. Salg er utrolig gøy, spesielt når en finner så gode kjøp som dette! Ha en fin dag! Klem