onsdag 2. januar 2013

Lene Bjerre "Kamma Hurricane" på peisen!

Januar, nytt år og blanke ark og fargestifter til! Ingenting er som en ny start...! Tusen takk for alle koselige kommentarer og hilsener, og ikke minst for nye følgere! Velkommen skal dere være, og håper dere vil trives "hjemme hos  meg". 



 Her hos oss er julen er på vei ut om noen få dager, og det begynner å friste å få huset i orden igjen. Litt friske blomster, litt lys her og der...Herlig! Må si jeg er glad for at jeg valgte hvite blomster til julen i fjor, så da kan de med glede stå litt til.


Litt forandringer og nytt har julen også brakt med seg inn til oss. Pappelina teppet på kjøkkenet er jeg fortsatt kjempefornøyd med, og det er utrolig godt å stå ! Og da Drømmehuset hadde halv pris på Lene Bjerre lykter; måtte jeg jo bare slå til!


Egentlig var de vel ment som bursdagsgaver til meg siden jeg har bursdag om noen dager; men hvem kan vel vente med å åpne pakker med Lene Bjerre Design..!
Dermed står det to Kamma Hurricane lykter på peisen hos oss, og jeg synes de ble fine. Jeg var litt spent på hvordan de ble i forhold til speilet, men jeg synes det går bra? Det som er ekstra kjekt, er at de er i samme serie som Lene Bjerre lykten vi fikk til jul i fjor :).


    Det er ikke få lys som brukes hos oss iløpet av et år, men det er ikke like lett å finne lys som ikke renner! Har dere noen gode tips? Jeg har brukt lys som har plastikk rundt seg, slike som Lene Bjerre, men det hadde jo vært artig å visst om det var noen gode alternativ?

Ønsker dere alle en flott dag, og en god start på det nye året!

26 kommentarer:

Bjørkli Søndre sa...

Så nydelige lysestaker!! Passer perfekt hos deg!! Peishyllen din er bare så flott!!

Et riktig godt nyttår til deg!

Klem fra Hilde!

Marthe sa...

Nydelig peis:) god nytt år:)

mirjamsdrøm sa...

Veldig koselig på peisen deres!
Flotte lykter :)
Bursdagsgaver er jo alltid gøy ;)
Jeg har fikk noen penger også, så får vi se om det blir klær eller GG jeg bruker de på.
Jeg kjøpte lys på Søstrene Grene til adventstaken min, de har brent veldig fint, så det blir flere derfra :)
Ønsker deg en fin uke videre!
Klem

To Ju Mama sa...

Helt nydelig =)))

Ingrid Louise sa...

Kjempefine lykter...
Her er julen pakket vekk,foruten juletreet...det MÅ stå frem til over helgen iflg min brelete mann,hihi!!
Jeg også syns det er vanskelig å finne rennefrie lys,men Sia sine er ganske greie,de har også plast rundt noen.
Fin kveld til deg,klm ingrid l

liven sa...

Heisann og takk for hilsen!
Alltid kjekt å bli "kjent" med nye bloggere :)
Så lekker pynt hos deg...virkelig stilig :)

Ønsker deg et godt nyttår!

Fru Mosbron sa...

Så lekkert!

Bruker gjerne lys med plast på selv jeg, drit nå kubbelys blir skeive!

Godt nyttår:)

Anonym sa...

Hei!
Lekre lykter! Jeg fikk et tips ang kubbelys, som har hjulpet på problemet rennende/skjeve lys. Første gang lyset tennes må det få brenne til stearinen har smeltet helt på toppen. Lykke til!
Hilsen Randimor

Underberget sa...

Ville bare stikke innom og "hilse på", gøy å oppdage nye blogger! Tusen takk for veldig koselig hilsen hos meg! Ønsker deg alt godt for det nye året!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Det blev jätte fint med de ljusstakarna där. Har tyvärr inga bra tips på bra ljus.
Ha en bra dag. kram Jennie

Blåbærtua sa...

Så nydelige bilder hos deg:)vil få ønske deg et riktig godt nytt år!
Klem fra Lillian

Sissel Trommestad sa...

Først vil jeg ønske dere alt godt for det nye året, og takke for alle koselige stunder. Du er utrolig flink og kreativ. Skulle hatt litt av din energi. Gøy å komme hjem til dere å se hvordan du styrer og ordner i huset. Dere har fått det så fint. Så håper jeg at din far kommer seg igjen.
Med tanke på lys, har de fine lys på Meny, 100% stearin. De drypper ikke. Bør prøves.
God klem fra Sissel

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Hilde! Så koselig, og så kjekt å se deg igjen! Godt du er tilbake;). Godt nytt år til deg og dine også! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Marthe! Velkommen til meg, og tusen takk for koselig hilsen! Godt nytt år! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så koselig, Mirjam! Blir spennende å se hva du finner ut av! GG er jo alltid en sikker vinner, utrolig masse vakkert derfra. Takk for tips om lys, skal prøve dem! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, "To ju Mama"! Koselig!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Haha...ja, husker jo du fortalte om mannen din og hans tradisjoner mht jul..koselig er det jo uansett. Ingenting er ryddet bort her heller, vi er litt småsyke de fleste av oss så motivasjonen for å gjøre en innsats er heller laber...Takk for tips om lys! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei liven! Tusen takk for koselig hilsen, og så kjent at du fant veien inn hit til meg! Koselig at du likte peisen, alltid kjekt å høre! Godt nyttår til deg og dine! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Fru Morbron! ja, jeg liker ikke når de brenner skjevt eller renner, men synes fort det kan bli dyrt i lengden med 70 kroner lyset, så jeg er veldig glad for gode tips! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei og velkommen "Underberget"! Så artig at du tok turen innom meg, og tusen takk for koselig hilsen! Ønsker deg og dine et godt nytt år! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk; Jennie! Koselig at du likte lyktene! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Lillian, og de beste ønsker for deg og dine også! Koselig at du fant veien inn til bloggen min, håper du kommer tilbake snart! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Sissel! Tusen takk for koselig hilsen, og måtte jo smile litt da jeg så at du endelig fikk det til! Veldig koselig å ha dere på besøk også. Håper også det går bedre med pappa snart, spennende dag i dag, jeg ringer deg senere. Hils alle dine, og takk for tips om lys! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Takk for tips; Randimor! Ikke alltid jeg lar lysene brenne så lenge, så dette var et greit tips å ta med seg videre! Klem

Livy sa...

Nydelige lysestaker♥ og nydelig peis!

Ønsker deg et riktig godt nytt år♥ Klem fra Livy

Lene fra Lillehammer sa...

Hei. Hvis du vil ha frø fra meg må du sende meg adressen din. Min e-post er lenenordberg@rocketmail.com